• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

God morgon tjejer! Hur mås det idag! Fredag och allt! :)

Här inväntas ÄL, jag har ju lite oregelbunden cykel men den borde komma mellan lördag och tisdag. Den här månaden ska det gå! Efter spolning och allt. Är fortfarande lite öm i magen ch känner lite molvärk efter "ingreppet", men vi hade sex igår och det gick bra ändå, puh. Tänk om man hade fått så ont att det inte gick att ha sex, just den månaden då det sägs vara lite större chans att det blir nåt.

Hur går det för er andra, hur ligger ni till i cykeln? Är så avis på alla er som har lite mer normal cykellängd, i början låg vi alla ganska jämnt, men nu känns det som att alla andra redan inväntar BIM medans jag fortfarande väntar på ÄL. Nåja, den som väntar på nåt gott... :)

Hoppas ni får en underbar dag! Kram på er!

• Ebba
    Dracarys skrev 2013-02-08 08:56:40 följande:
    BiM ca den 19e. Tror att vi missade att mysa på själva ÄL-dagen, men vi körde dagen innan och dagen efter. Det fick bli en varannandagsvariant den här gången. =)

Det är månad 13 som vi försöker, men givet cykelstrul och annat så borde det bli ca försök nummer 9-10 kanske.

Vi har inte fått något datum för utredning än, men vi ska bli kallade till någon gång i mars.
    Men det ska ju räcka, så det behöver du nog inte tänka på! Jag håller tummarna för att det blir den här gången så att ni slipper utredningen!
  • Ebba
    längtareftermiraklet skrev 2013-02-10 09:39:25 följande:
    testade nyss med digitalt och genast kom det upp ett annat streck! Åh jag är så LYCKLIG!!! JAG KAN INTE FATTA ATT DET HÄR FAKTISKT HÄNDER!!

TITTAAAAAAAAAAAAAA!!!!

WOOOOOOOOOOOW!!!!! Absolut ingen tvekan där what so ever! Fy fan vad häftigt!!!! Superdupermegagrattis!

Nu hoppas vi att det här smittar av sig på oss andra! Fler plus åt tråden!!!
  • Ebba

Igår kväll fick jag äntligen utslag på ÄL-testet så det blev åka av! :) Lite synd att vi inte fick till det i fredags kväll, man ska ju gärna ha sex dagarna innan, men nu hoppas jag på att jag har ÄL typ ikväll eller nåt, då borde där ju ligga simmare och vänta. Så det blir till att fortsätta ikväll och imorgon kväll för att säkra upp. :)

BIM 26/2. Nu jävlar. 10e gången gillt.

• Ebba

Här har vi nu passerat ÄL, hade utslag lördag kväll fram till måndag morgon och min gissning är att ägget släppte natten till måndagen. Vi sexade torsdag, lördag, söndag, måndag och tisdag, det borde väl räcka? Nu hoppas jag bara att jag verkligen har ÄL, efter det som läkaren vid spolningen sa. Men jag ska in till kliniken på måndag för att ta ett blodprov för progestoron så får vi det bekräftat. Skönt det iaf.

Så nu börjar den där sega tiden med att vänta på BIM. Första veckan efter ÄL är alltid lättast tycker jag, då vet man ju att det ändå inte går att känna nåt, det är nästa vecka som kommer bli jobbig, då man letar sympton varenda sekund...

Hur ligger ni andra till i cykeln? Jag räknar mig som ÄL +3 idag.

• Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-11 22:28:54 följande:
    Lite positivt i livet i övrigt idag. Känns välbehövligt. Och så en sak till: jag älskar min man. Har verkligen gått och känt mig glad över detta ikväll Känns bra att DET är ett faktum hur denna resa än slutar. Kram och god natt på er alla. Lycka till nu kommande dagar med det ni har framför er: ÄL, BIM och olika besök - och så livet i stort!
    UNDERBART Tvålen! Precis rätt tänkt! Jag försöker också tänka på de bra sakerna man faktiskt har, så man inte glömmer uppskatta dem!
  • Ebba
    Missrebecca skrev 2013-02-11 23:24:38 följande:
    Hej! Jag är 26, killen 29 och vi har försökt i nio månader. Nu äntligen så tog det sig och jag plussade och är i sjätte veckan. Det är så svårt och jobbigt det där att varenda jäkla månad se den där mensen komma. Förstår helt hur du känner och jag hoppas innerligt att ni snart plussar:) ta hand om varann!
    Underbart Missrebecca! Stort grattis! Så skönt att höra att det faktiskt går, trots att man försökt i månader! Använde ni ÄL-tester eller var det mer "det tar sig om det tar sig"?
  • Ebba
    Pommac skrev 2013-02-12 20:44:39 följande:
    Här var en tråd för mig. Här är vi på vårt 10.e försök... tyvärr... Jag trodde faktiskt inte att det skulle ta en sådan här tid! Men faktum är att det gör det. Jag slutade med p-piller i jan 2012. Eller ja minipiller var det faktiskt. Vi är båda 28 år. Kanske lite sent??? Många frågor som snurrar runt...

Jag har mailat med en barnmorska som skrev att det var viktigt att vi varken snusade eller rökte för att vi skulle få hjälp. Dock snusar mannen. Så, jag kanske är det de som är problemet? Han ska sluta snusa i mars (då han anser att det blir lättare när det inte är så mörk och dystert ute), Sedan kör vi på några månader till över sommaren och blir det inget så söker vi nog hjälp. Jag har testat alla metoder och inget verkar hjälpa oss på vägen. Nu har jag börjat äta riktigt bra och motionera så jag hoppas att det kan bidra. Jag har ÄL till helgen. Vi kör på som vanligt (jag testar inte med några stickor denna månad som jag brukar) Vi kämpar inte just nu om man säger så.

Välkommen Pommac! Vi är också på vårt tionde försök, visst är det seeeeegt? Men 28 ska du nog inte oroa dig över som nån ålder, hade du närmat dig 40 kanske det funnits skäl till att gå och kolla upp lite, men 28 är ju ungt! Jag är 33 och alla läkare jag träffat säger att jag har många år kvar på mig att bli gravid. Det är såklart olika från person till person, men i sammanhanget är du ung! :)

Verkar vara en bra plan att kolla upp efter sommaren om det inte tagit sig, men det har det säkert! Kör hårt i helgen, med eller utan stickor, jag håller tummarna!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?