Inlägg från: Anonym (Försöker också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försöker också)

7 månaden med försök.. Fler?

Vi har försökt i 8 månader nu och det känns PISS. Första barnet tog på första försöket, det var inte ens någon vi behövde tänka på. Nu försöker vi verkligen aktivt och kämpar men ändå blir det inget och det känns hemskt, börjar verkligen tära på förhållandet.

Fått prova pergotime och är inne på min 3e kur nu, så vi får se. Jag gjorde VUL efter första kuren och hade 2 jämnstora äggblåsor och en liten som inte skulle bli något, på 11mm. Så det känns som att mina chanser borde vara i alla fall dubblade om jag får 2 äggblåsor men nu sitter vi här, 3e månaden, och det har fortfarande inte gett reslutat.. :'-( Gyn säger att allt står rätt till hos mig men varför tar det då sån tid? 

Nu menar jag inte att det tär på förhållandet som i att vi inte är säkra på varandra, men jag är nere och han är nere och vi är trötta och ingen sexlust finns kvar nästan, så det är tråkigt. Men vi finner stöd hos varandra och försöker kämpa oss igenom det här också!

ÄL + 10 idag, brukar ha ca 13 dagar mellan ÄL och mensen.

Tänkte testa imorgon, BIM-1. Trots att vi försökt så länge är det alltid svårt att hålla sig från att testa tycker jag.. Men det blir alltid blankt :(

Inga symptom men det hade jag inte med första barnet heller. 

Anonym skrev 2012-11-18 19:31:48 följande:
    8 månader är inte särskilt länge!!

Det beror ju förstås på vad du har för referensramar.... För mig och för oss känns det länge. Det känns som vi har försökt i.. Ja, 8 månader. Vi hade kunnat vara på en plats där jag var höggravid och skulle föda när som helst, men vi är inte ens i början. 8 månader är länge och det känns som en eeeevighet när det är det enda man går och tänker på.

Sen är jag ju självklart införstådd i att resan inte behöver vara slut här utan kan fortsätta i 8 långa månader till och vi står och har försökt i 16 månader innan vi vet ordet av, vem vet. Men just nu är det 8 och just nu känns det jättelänge. 

Testet i morse var lika blankt som vanligt!

Här kom mensen idag också, för 8e gången.

Ännu ett gynbesök, 3e, är bokat så nu ska vi titta med VUL vid ägglossningen. 

Jag börjar fundera på om ÄL-testerna ger positivt för sent.. Jag har inte tempat samtidigt men det borde jag förstås gjort, men jag fick ägglossningsflytningar 6 dagar innan testen sa att jag skulle ha ägglossning, men samtidigt som jag skulle haft ägglossning enligt testen så hade jag ofruktsamma flytningar.. What?

Tänker alltså att de kanske ger positivt efter att ägglossningen redan skett.. Någon som hört talas om det?

Thotis90 skrev 2012-12-12 22:31:31 följande:
    Jag brukar få ägglossningsflytningar från dag 11 (håller i sig till mensen) och mina ägglossningstester är positiva någon gång runt dag 14-16. Det här försöket fick jag positivt på dag 16 och dagen efter kände jag av smärta på höger sida, så jag antar att jag hade ägglossning några timmar efter positivt test. 

Jag läste att den här ägglossningssmärtan kan man få någon dag EFTER att ägglossningen redan skett, det är också en av anledningarna till att jag börjat fundera...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?