• LittleE

Snälla, läs min historia!! Skriv gärna en kommentar och berätta din egen!

Hej! Fy vilken jobbig situation.
    Vi gör vår första ivf nu och jag har bett min man att medverka så mycket som möjligt. Han har varit med på alla besök och eftersom jag tyckte det var otäckt med sprutorna fick han ge mig dom. Att dela hela upplevelsen har fört oss ännu närmare varandra och vi har trots alt det tuffa det väldigt bra tillsammans. Min man fungerar så, om han vet exakt vad han kan göra för att hjälpa blir han lugn och tryck och orkar mer "prata" mer. Han tar inte heller barnlösheten lika hårt, men kan finnas där för mig ändå. Så kanske kanske kan det vara ett tips för att få till vi mot dom känslan istället! Hoppas det snart vänder för er!!

• LittleE

MrsMK, lider med dig. Verkligen! Men hur ska han våga sig nära och öppna upp när du är så arg på honom? Jag förstår att du är arg, avundsjuk och förtvivlad - helt naturligt! Men rikta det inte mot honom. Gjort är ju gjort och han visste väl inte om att spermierna var få i dåtiden, då du var redo att få barn och han inte var det? Tror du verkligen att han ville förneka dig chansen att bli mamma eller ställa till det så ni behöver gå igenom den jobbiga ivf:en? Om du tar ut ilskan och sorgen på honom blir du ett lika stort problem som honom i relationen. Tycker verkligen inte du kan kräva av honom att han ska känna si eller så. Hur skulle du ha känt om du det var din kropp som var mindre fertil och han vore jättearg på dig för det? Min man är inte heller lika känslomässig inför barnlösheten. Han vill gärna ha barn, men är t.ex. rätt kall in för det faktum att jag nu börjat blöda och det verkar som om detta försöket gick åt skogen.  Försök skilja på hur han känner (verkar känna) och hur engagerad han är. Vet han hur han bäst kan visa sitt engagemang för dig?!? Inte Måste väl han också vara arg, avundsjuk och förtvivlad han också. Att den ena är mindre känslosam kan vara en tillgång. Be honom hålla om dig och torka dina tårar istället eller skämma bort dig på det sätt du uppskattar mest. Luta dig mot honom i detta jobbiga! Kramar

Svar på tråden Snälla, läs min historia!! Skriv gärna en kommentar och berätta din egen!