• JP01

Lite hjälp uppskattas

Ang ekonomin - jag tror inte att den spelar så stor roll i hemutredningen, det skulle ev kunna bli en fråga när ni väljer land, för det är där det kan finnas sådana krav. I hemutredningen har du ju goda skäl så att säga som jag nog tror de tar hänsyn till under förutsättning att annat är ok.

Din tidigare sjukdomshistoria, vet ju inte riktigt hur gammal du är, men om man kan visa att det ligger väl bakom en så tror jag inte att det heller är några större problem. Kanske kan du behöva skaffa ett intyg på att det inte är ett problem nu.

• JP01

Sociala nätverket glömde jag. Vi har inte heller drösvis av vänner, utan färre men nära vänner och sedan bra relation med våra familjer, syskon mfl. Det räckte fint. Det är inte ett miniantal, det handlar om attman inte är ensam.

Jag måste dock säga att vår hemutredningen gick väldigt smidigt, vi fick inga snokande "över gränsen påträngande frågor" utan det var trevliga samtal om vår bakgrund och vår syn på familj, uppfostran, ansvar hemma mm. De vill väl och månar om att göra bra utredningar med barnets bästa i fokus.

Svar på tråden Lite hjälp uppskattas