• Myysan

Är det någon som fått havandeskaps penning som jobbar på McDonlads

Jag undrar bara ifall det är någon här inne som jobbar på McDonlads som har fått havandeskaps penning.. Och ifall eran chef var villig att hjälpa er att få detta.  Och hur tidigt ni sa fråga om så kallad omplacering som man tydligen måste göra vilket kan vara väldigt svårt när man jobbar där. Jag får ny chef på måndag och känner inte alls denna tjej. Vet inte alls hur hon är.

• Svar på tråden Är det någon som fått havandeskaps penning som jobbar på McDonlads
  • misswersch

hakar på denna tråden då jag oxå jobbar på mc donalds och nu är i vecka 26 :)   

hur har du tänkt göra med arbetet?  hur länge tänkte du jobba innan BF? å hur länge tänkte du va mammaledig ? :)

• Myysan

Eftersom jag får i maj så kommer jag att vara mamma ledig till aug lite svårt att inskola innan sommaren. Har även foglossning så nu är jag sjukskriven 25% tänker försöka att söka havandeskaps penning i allafall och hoppas på att få detta.. Hur har du d på ditt jobb?? har du en chef som hjälper dig?? Jag jobbar ju på instore vilket kan försvåra det lite eftersom jag inte i heller kan stå i köket klara inte av den äckliga lukten.. Inte alls kul... Så d blir bara kassa för mig är väldigt jobbig i längden..

• Emmie T

Jag jobbade som arbetsledare/2:a assistent på McD när jag väntade vår son för lite mer än fyra år sedan. Fick aldrig havandeskapspenning men blev sjukskriven 100% i v 32 pga smärtsamma sammandragningar och foglossning. Kan inte minnas att någon på företaget ansträngde sig det minsta för att hjälpa mig hitta lösningar så att jag skulle kunna jobbat längre kvar in i graviditeten, tyvärr. Istället var det idel sura miner när jag inte orkade lika mycket som en ogravid.

• misswersch
    Myysan skrev 2013-01-01 17:18:25 följande:
    Eftersom jag får i maj så kommer jag att vara mamma ledig till aug lite svårt att inskola innan sommaren. Har även foglossning så nu är jag sjukskriven 25% tänker försöka att söka havandeskaps penning i allafall och hoppas på att få detta.. Hur har du d på ditt jobb?? har du en chef som hjälper dig?? Jag jobbar ju på instore vilket kan försvåra det lite eftersom jag inte i heller kan stå i köket klara inte av den äckliga lukten.. Inte alls kul... Så d blir bara kassa för mig är väldigt jobbig i längden..
    har hört att d e väldigt svårt att få havandeskapspenning då några jobbarkompisar sökt d å ej blivit beviljade =/
     ja får väl ändå säga att än så länge går d bra med jobbet.. står mest i DT och köket/bopen..  men visst e d tungt med helstängningar.. så imon ska ja ha möte med  chefen för att prata om ledighet och slippa helstängningarna (vi har bara dom måndagar, resten av dagarna har vi nattstäd)
    ja funderar på att va hemma tills augusti/september beroende på tid/ork mm.. ;)

• MiaMajsan

När jag var gravid förra gången så fick jag det beviljat. Chefen hjälpte till för han vet ju hur arbetet ser ut. Jag gick i juni och födde i augusti. Se till att skriva att vad det verkligen är som är jobbigt med arbetet och att du inte alltid kan få hjälp med arbetsuppgifterna.
    Den här gången jobbar jag bara 50% så jag hoppas att jag ska slippa gå tidigare. Kanske tar lite semester innan, om inte foglossningen blir för jobbig. Då kan jag ev få sjukskrivning.

• Myysan

Emmi T; tyvärr har jag oxå en sådan chef och hon är dessutom en tjej.. Men verkar inte fatta att det kan vara jobbigt.. Hon har själv inga barn.. Jag är i allafall glad att medarbetarna förstår mig.. Dessutom är skiftledare oxå.. Men funderar på att sluta köra skift nu under graviditeten känner att jag snart inte orkar ha detta ansvar mer.. Min hälsa är viktigare än mitt jobb.. Hoppas på att hon kommer hjälpa mig och skriva att hon tycker att jag borde få havandeskaps penning eftersom hon vet att vissa dagar får jag gå hem för att jag har så ont i ryggen.. D e bara hon som får d svårt i slut ändan att få in ngn för mig..

• tessan87

Jobbar på donalds. Fått hp mina 2 första graviditeter. Ska söka även denna. Ingen gravid på mitt jobb har blivit nekad. Försök få hjälp av chefen. Det fick vi på mitt jobb

• Myysan

Tessan87: tyvärr har jag haft väldigt mkt problem med min chef så hon kommer nog inte vilja hjälpa mig med detta.. Hon bara jobbar emot mig tyvärr.. Har ju även foglossning inte kul..

• FabulousMom

Känner två personer som jobbar på BK och båda har fått det beviljat, har även hört att alla andra anställda där har fått det beviljat. Kan tänka mig att det är samma arbetsuppgifter och upplägg som McD.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • tessan87

Jag har haft 2 olika chefer och båda hjälpte mej så jag fick det. Eftersom dom ansåg jobbet som riskabelt då det är mycket bärande och frittöser och grillar. Sen att vi står så mycket. Hoppas att det blir beviljat även denna gången. Men nu har jag vart sjukskriven hela tiden oxå

• itsmee

Jag jobbade på McD när jag väntade mitt andra barn och trots att jag hade en chef som verkligen beskrev dagarna som förjävliga, men tunga lyft, ingen möjlighet till att sätta sig ner och vila, bara stå osv. (vilket det kan vara vissa dagar) så blev jag inte beviljad, dom ansåg inte att det var jobbigt nog att jobba där... 

Hoppas att ni som jobbar där nu och tänker söka har större tur med fk..

Jag hade väl turen att inte bli jättestor, gick inte upp mycket i vikt och klarade jobbet rätt bra ändå, jobbade till 26 dagar innan hon föddes och då stod jag i kassan värsta natten på året :)

Kämpa på tjejer!!  

• Myysan

Jag har foglossning med och detta har jag skrivit är sjukskriven 25% redan..

• Myysan

Jag fick havandeskaps penning och detta känns bra.. Eftersom jag även fått inflamation i foten med och är sjukskriven för tillfället

• Sunshine81

Har fått havandeskapspenning alla 3 gångerna jag behövt och alla andra gravida på mitt mc har också fått. Cheferna har haft förståelse och skrivit bra grejor på lapparna som skulle skickas in. Har inte varit några problem. Skrev sen också en ledighetslapp om hur länge jag tänkt vara borta, (1 år), men att jag kanske hör av mig innan och kommer och jobbar lite då o då för att spara dagar sen när jag inte helammar längre.

• Kramardig

Jag fick inte havandeskapspen. Jag skrev verkligen utförligt hur en arbetsdag såg ut under alla skift och position, vikt och allt men nej, fick avslag. Min chef skrev även hon allt hon kunde, till och med samma som hennes kompis som också är chef på en annan restaurang hade skrivit (det gick igenomför den tjejen).. konstigt det där.

Jag hade iaf bästa chefen som bestämde att jag bara fick stå i DT1an för att alippa lyft och spring, fick även ta småraster för att äta :)

• Sunshine81

Konstigt att det kan skilja så från olika komuner. Mcdonalds som mcdonalds liksom !! Samma slavarbete för oss alla. 

• Myysan

Tyvärr så beror d mkt på vad man skriver och sen e jag sjukskriven med..för foglossning och inflamation och ledvärk i min fot..

Svar på tråden Är det någon som fått havandeskaps penning som jobbar på McDonlads