Svärdottern förstör!
Förlåt men du låter som en JOBBIG svärmor. Jag hade också blivit galen om min svärmor trodde hon hade rätt att träffa MINA barn när HON vill. Och att hon har närmare kontakt med SIN mamma än med dig är väl knappast konstigt!?
Förlåt men du låter som en JOBBIG svärmor. Jag hade också blivit galen om min svärmor trodde hon hade rätt att träffa MINA barn när HON vill. Och att hon har närmare kontakt med SIN mamma än med dig är väl knappast konstigt!?
Jag tror det är nästan alltid så att mormor/morfar har förtur till barnbarnet. Ser det i min närhet också.
Jag själv har barn o behöver jag barnvakt så blir det min mor som tillfrågas först.
Nu är det så att farmor har gått bort men jag kan ändå känna att jag glömmer bort stackars farfar, som jag absolut inte har något emot, han är oerhört snäll och vill träffa barnen.
Min man bjuder inte in honom, han tänker liksom inte på att farfar vill träffa barnbarnen. Så farfar ringer o kollar med mig om det är ok att han kommer o hälsar på. Eller så bjuder jag, svärdottern in honom.
Varför inte försöker du, TS, bli vän med svärdottern? Kolla av med henne om du kan komma förbi istället för med sonen. Hon är säkert inte omöjlig och det är helt säkert så att ibland behöver hon faktiskt hjälp just då bara du kan ställa upp.
Förresten, VILKEN LYX, att bli erbjuden att ha barnfri helg.. herregud, det skulle aldrig min mamma gå med på.. alltså hon skulle aldrig vilja passa så länge (max 2-3 timmar på sin höjd). Svärmor har jag inte ju..
Varför är du arg på svärdottern när det är din som som är en toffel, han är väl vuxen nog att kunna bestämma över sin egen tid ibland tillsammans med sitt barn emellanåt? Ta ett snack med honom istället och fråga varför han inte prioriterar samvara med er också som de gör med tjejens föräldrar
Jag skulle inte vilja ha min mans föräldrar rännandes i hemmet flera gånger i veckan.