• Jose

Svärdottern förstör!

Anonym (...) skrev 2012-11-09 22:47:35 följande:
    TS:
    Vad bra din son har det som har en mor som bryr sig om så mycket.
    Önskar att mina föräldrar var som du.
    Mina föräldrar hälsar aldrig på, ringer aldrig, sms:ar aldrig och mejlar aldrig.  Och då menar jag ALDRIG. Min yngsta dotter på 3 år vet inte ens vem mormor är. De bor i en annan stad 3 timmar bort och de senaste 15 åren så har allt initiativ till kontakt varit uteslutande från min sida. Det finns de som är helt ointresserade av sina barn och barnbarn.
    Så din son och hans familj har det bra som har någon som bryr sig så mycket. Synd att de inte uppskattar det.
    Vi kanske borde byta. Hihi!
    Fast snälla... Det är skillnad på att tränga sig på, ta sig "rätten" att än det ena än det andra, snacka skit om svärdotter osv och att bry sig.

Bryr man sig så respekterar man varandra, det ska finnas en ömsesidig respekt. Det verkar det absolut inte finnas i detta fallet!
  • Jose
    Anonym skrev 2012-11-26 12:18:43 följande:
    Men när kvinnans föräldrar lägger sig i valet av pojkvän så gör de det av omtanke och visar att de bryr sig. Men en mans föräldrar får inte känna samma oro utan ska trippa på tå, vara perfekta, alltid ställa upp som barnvakt men aldrig fråga själva om de får passa barnen, älska sin svärdotter och aldrig ringa mer än en gång i månaden. Varför i hela friden skulle han hata sin mamma? Skulle du hata din mamma om hon sa något illa om en ny pojkvän du hade? 
    Varför skulle det vara så som du skriver. Allt är inte svart eller vitt. Var i tråden står det att svärdotterns föräldrar får göra allt det där?

Jag utgår från att alla har samma förutsättningar och lika villkor.

• Jose
    Anonym skrev 2012-11-26 19:13:14 följande:
    Men så är det inte. Kan komma med många exempel, och regeln verkar vara att mannens mamma lägger sig i medans kvinnans mamma bryr sig. Samma saker, olika reaktioner. 
    Ja fast det är ju individuellt. Då är det ju dina exempel du ska påpeka det för, så verkar det ju inte vara i just denna TS.

Jag har samma problem med min svärmor och kan säga att ; skulle min mamma hålla på så, hade det varit exakt samma reaktion! Jag är nästan åt andra hållet, säger till min mamma mer om onödiga saker bara för att jag inte vill vara "orättvis" mot min hemska svärmor.

Taskigt mot min mamma och det jobbar jag på!
Svar på tråden Svärdottern förstör!