• asta66

Svärdottern förstör!

Lapsang skrev 2012-11-04 07:42:02 följande:
    Du gillar inte svärdottern men kan nu tänka dig att ta tillbaka det du sagt trots att du fortfarande tycker det, för att få komma närmare ditt barnbarn. Hon lär ju genomskåda det. Osmart och gränslöst att säga så till din son. Om han var väldigt ung kan jag dock förstå det, du kände fortfarande ett ansvar att styra hans handlingar som man ju ibland måste m barn sp de inte skadar sig själva.

Komma dit m dukar o gardiner? Och "goda råd"? Som att bebisen ska skrika för att lufta lungorna eller? Vad är det för fel på endel? Ni gillade inte när era föräldrar gjorde så när ni var unga så varför gör ni nu självs så? Varför vi inte gillar det? Jo forskningen går framåt och det som var goda råd för trettio år sedan är nu reviderat. Modet ändras, vem använder ens dukar längre? De tycker nog det du tar med är fult.

Komma förbi oanmöld trots att du märkt att det inte uppskattas? Vad förväntar du dig art det beteendet ska göra med er relation?

Det är inte bara ts som gör såhär, det verkar tämligen vanligt. Msn undrar om folk tappar den sociala kompetensen m pren eller omvissa alltid haft svårt att uppföra sig?
    Man är alltid två i en relation. Och TS har knappast varit perfekt heller. Och varför ska man vilja ha sina föräldrar hemma hos sig när man har fullt upp med sitt barn.
  • asta66
    LindaEfraim skrev 2012-11-04 11:45:20 följande:
    "Mina" saker i deras hem!
    Har det inte varit gåvor du gett dom?
    Du revir pinkar rejält och tror att du äger din son och hans hem. Du måste lära dig att du inte är universums centrum. Även om du har ett eget liv vill du ändå att deras liv ska kretsa kring dig. Jo jag har ord för det men det passar sig inte här!
    Och att din svärdotter inte har som ansvar att göra dig nöjd!
  • asta66
    Anonym (Anna) skrev 2012-11-09 08:35:53 följande:
    Det är väl det normala att man har bättre kontakt med sina föräldrar än svärföräldrarna. Därför åker nyblivna mamman mer till mormor/morfar och han som är pappaledig mer till farmor/farfar. Man har ju vuxit upp med sina egna föräldrar. Det är ofta något onormalt som inträffat när det är tvärtom, som för mig som har extremt mycket bättr kontakt med svärmor än min mamma. Men det finns en mycket bra förklaring så det är egentligen inte ett dugg konstigt!  Är nyblivna pappan avundsjuk på barnets kontakt med mormor/morfar föreslår jag den briljanta lösningen att ta ut sin föräldraledighet. Från iallafall sex månaders ålder kan det funka jättebra att dela på dagarna, inte så många som ammar massor dagtid då.
    Ja, mannen kan väl dra sin del av lasset.
Svar på tråden Svärdottern förstör!