Inlägg från: Petite Chérie |Visa alla inlägg
  • Petite Chérie

Svärdottern förstör!

Alltså, du låter faktiskt som en jättesnäll farmor och jag tror det skulle göra er alla gott om du fick spendera mer tid med ditt barnbarn. Jag tror dock att du gjorde ett stort misstag i början, när du berättade att du inte tycker om kvinnan din son valt att leva med. Som jag alldeles nyss sa i en annan tråd hade min blivande man aldrig accepterat det från sin familj och inte velat ha med dom att göra nå mer. Eftersom han valt mig, eftersom han älskar mig och vill leva med mig. Då är det inte så kul att få höra från sin egen mamma eller pappa att man inte accepterar det valet.
    Det låter som att din svärdotter vet detta, annars har jag svårt att tro att hon skulle vara så "off" mot dig. Annars så beter hon ju sig bara som ett as rent ut sagt.
    Det enda du kan göra egentligen är att be om ursäkt för hur du betett dig tidigare, och hoppas att din son och hans fru accepterar det.

• Petite Chérie
    LiteniAugusti skrev 2012-11-02 13:20:50 följande:
    Alla dessa "pojkmammor" som tror de är gifta med sina söner...  Osmakligt.

HON förstör inte. DU har förstört och hon gillar dig inte. Med all rätt.
    Be om ursäkt för din taskiga inställning emot henne, kryp till korset, och hoppas på att hon kan se dig i ett annat ljus. 

Ja, det är ganska osmakligt. Jag tycker min svärmor är för på när hon ringer och smsar ibland. Blir faktiskt ganska lack.
  • Petite Chérie
    Anonym skrev 2012-11-02 13:46:51 följande:
    Jag har ingen aning om vad du menar nu? Varför citerade du mig?
  • Petite Chérie
    Anonym (Illa, illa) skrev 2012-11-02 13:52:30 följande:
    Var glad om det bara är ibland. Här ringer båda föräldrarna (dom bor tillsammans) flera ggr varje dag och undrar om allt. Har sonen och barnbarnet ätit ordentligt och bajsat normalt? Vad var det för bil som var hemma hos oss tidigare (om dom inte kände igen den)? Varför har någon av våra bilar stått hemma hela dagen, är någon sjuk och i så fall i vad?

Dom bor 200 m bort och vi har kommit på efter mycket om och men att dom spanar med kikare hem till oss Demon

Kan också tillägga att "kära" svärmor klagade på mig till son när vi träffades pga jag är äldre än honom. Sen klagades det när vi flyttade ihop, det gräts när vi förlovade oss, det klagades när jag blev gravid... och sen när liten var född skulle det rännas hemma hos oss i tid och otid helt utan förvarning och det skulle jag förväntas vara glad över.
    Men herrejävlar :S I det läget hade jag nog sagt att ni får fan ge er. Vi har vårt liv, vi är vuxna människor och ni ska inte lägga er i :S så får dom hata mig hur mycket dom vill. Jag hade blivit tokig!

Jag kan bara störa mig på dumma saker som; jag ska åka bort idag. Typ jaha? Eller; jag är hemma nu. OCH!?
  • Petite Chérie
    Anonym (Illa, illa) skrev 2012-11-02 14:43:53 följande:
    Jag flyttade ut så nu är vi särbos men jag är där ofta för att vi trivs tillsammans och det är lättare att få vardagen med ett litet barn att fungera när man bor under samma tak. Nu har vi börjat prata på att jag ska flytta hem igen men jag vet inte om jag orkar med det.

Jag gjorde det och det tog hus i helvete. Sambon blir så ledsen av att bråka med dom så han slätade över det hela och tror någonstans i sin dröm värld att vi alla ska kunna vara vänner. Han verkar tro att det är helt normalt att mamma och pappa ringer flera ggr om dagen och lägger sig i precis allt.
    Mammas och pappas lilla pojke typ? Sånt klarar jag inte av. Jag vill inte ha en mammig karl. Jag ska ju vara kvinnan i hans liv, inte hans mamma:S Det blir så perverst på något sätt.
  • Petite Chérie
    tideloo skrev 2012-11-02 14:56:13 följande:
    Tycker det är synd om barnbarnet, de tar ju bort hens möjlighet att få nära kontakt med farföräldrarna.
    Och varöfr kan man inte komma oanmäld någon gång? Usch så tråkigt att aldrig kunna känna att man kan ringa på om man har vägarna förbi!
    Alla uppskattar inte oväntade besök. Varken från vänner eller familj.
  • Petite Chérie
    Aruba skrev 2012-11-02 15:14:23 följande:

Jag gör det definitivt inte. Inte från någon, dvs varken familj eller vänner, skulle heller inte dyka upp hos NÅGON utan att ringa först. Allmänt hyfs, helt enkelt.  De kanske inte vill just då, är inte presentabla, eller har annat planerat, ja oavsett, att storma in i andras hem oinbjuden är ett grovt etikettsbrott i min värld.
    Japp jag håller med. Jag skulle nog få psykbryt om min svärmor började dyka upp i tid och otid. Mina problem bottnar i lite värre saker dock, där alla knackningar på dörren innebar att jag kunde ligga hemma med ordentlig ångest i upp till 30 timmar ibland. Så blir det när man lever ihop med en man i 4 år som inte kan säga nej till sina alkispolare =)
  • Petite Chérie
    Anonym (Illa, illa) skrev 2012-11-02 15:30:39 följande:
    Jepp, han är enda barnet och det gör ju inte saken bättre/lättare precis.
    Han säger själv att han stänger av och inte lyssnar på deras tjat för att det är lättast så. Dvs han slår dövörat till. Men han säger aldrig ifrån att det blir för mycket... eller ja han testade det men då lipade hans mamma i dagar (med stora offerkoftan på).

Är kul på TV men jag lovar att det är inte alls lika roligt i verkligheten
    Ameh, vafa-an! Han måste växa upp och grow a pair, kort och gott. Han ska väl inte göra sin mamma lycklig på din/er bekostnad :S
  • Petite Chérie
    Anonym (Illa, illa) skrev 2012-11-02 16:48:40 följande:
    Jag vet men han verkar inte veta det Gråter
    Pappan är super dominant och har styrt och ställt med järnhand tills dess att jag kom. Mig kan han inte styra hur mycket han än försöker.

Mamman är undergiven, har aldrig någon egen åsikt når det kommer till diskussioner med sin man osv. Det han tycker, det tycker hon också.

Att sonen har blivit mer och mer självständig ses inte med blida ögon och att jag har hjälpt honom på traven är väl det samma som att jag är djävulen själv.

Det grinas (mamman), det hotas (pappan) och jag förstår verkligen inte varför han vill ha sina föräldrar kvar i sitt liv. Man ska inte villkora kärlek till sina barn men det är precis det dom gör.
    :S Jag förstår inte alls. Måste vara sjukt jobbigt för dig iallafall=(
Svar på tråden Svärdottern förstör!