• Anonym (Love)

Svärdottern förstör!

Anonym (Farmor) skrev 2012-11-02 11:09:29 följande:
    INGEN som tycker att svärdottern också har ansvar för att det ska funka mellan oss??
    Varför tycker du att hon borde vilja ha en relation med dig?
  • Anonym (Love)
    Anonym (Farmor) skrev 2012-11-02 11:14:07 följande:
    Hur kan det slå så fel, när jag bara vill deras bästa? Bara vill vara snäll, bara hjälpa till? Jag känner mig frustrerad och maktlös...
    Problemet är väl att du inte har en aning om vad deras bästa är. Att ärligt fråga dem hur dom vill ha det är ju en bra början till en trevlig relation.
  • Anonym (Love)
    Anonym (Bådas FEL) skrev 2012-11-02 14:49:01 följande:
    Jag tycker att TS överdriver och är lite för mycket på sin son och hans familj,
    men samtidigt har väl inte svärdottern rätt till favorisera sin mamma som barnvakt och helt skita i TS...

Om TS inte har problem (alkohol, psykiska lr liknande) varför har hon inte lika rätt som mormor?

Visst jag stör mig också på min svärmor ibland (precis som på min egen mamma), men hon är ju trots allt hans momma och en helt undebar farmor. Vissa dagar gillar jag henne och andra skulle jag vilja slänga ut henne ur lägenheten, men då tänker jag efter hur jag hade mått ifall mina barns respektive skulle slänga ut mig om ca 20-30år?!?

Vi är alla bara människor och alla gör vi misstag, mest pga vi vill vara till lags dem vi älskar... Om vem älskar man mer än sitt barn? Precis som jag känner för mina barn, känner hon för sitt barn, min make...

Men du TS måste ta ett snack med din son, och sedan efter det med dem båda och förklara hur du känner och tänker. Samt be om ursäkt till din svärdotter pga den dåliga starten och förklara att du vill vara en del av deras liv, speciellt barnbarnets.

Men för guds skull sluta lämna dukarna, gardinerna och matkassarna hemma!!!
    Gå och shoppa tillsammans med dem om du vill köpa något till barnbarnet, de får välja och du betala.

Lycka till och jag hoppas ni löser detta!
    Givetvis har föräldrarna all rätt i världen att bestämma att mormor får passa barnen, men inte farmor.
Svar på tråden Svärdottern förstör!