Familjeliv VS Flashback
icy skrev 2012-11-01 00:02:13 följande:
Tja, folk på familjeliv är oftast väldigt ''vanilj'' i sitt svar och ödmjuka men samtidigt väldigt dömande medan dom på Flashback är raka, grova och ärliga med väldigt mycket fakta och information.Jag tycker faktiskt att vissa problemlösare är Flashback bättre på om jag ska vara ärlig. Mitt senaste experiment fick många kloka svar på FB och på FL fick man bara några moraltanter som skyller allt på varandra som ovanstående sa.
Jag föredrar det raka diskussionssättet på Flashback, helt klart befriande. Här måste jag begränsa mig och det tråkar ut mig i längden.
Man slipper moraliserandet och normativiteten på Flashback och man kan vara brutalt ärlig utan att att folk tar illa upp eller någon skitnödig moderator lägger sig i på obegripliga grunder. Moderatorerna på Flashback är tydliga och reglerna enkla.
Jag är också imponerad över reserachen och faktaunderlagen. Fast så är jag en hopplös faktanörd också och har alltid trivts bäst i grabbiga sammanhang. Jag har inget tålamod med lulligull och offerretorik så Flashback passar mig bättre.
Enda nackdelen är alla rasbiologer, antisemiter och islamister (fast den senare kategorin får ju härja fritt här också). Det blir tröttsamt i längden med samma konspirationsteorier och rassetjöt.
Annars föredrar jag Flashback any day.