Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

Gudasänd skrev 2013-05-16 12:56:30 följande:
    Som sagt, Mannen och Kvinnan skapades långt före dinosaurierna...
    Som sagt, du bryr dig inte om fakta.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-05-16 17:51:33 följande:
    Jag skiljer mellan fakta och fiktion...
    Ja, men sedan glömmer du bort vilket som var vilket.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-05-22 15:40:23 följande:
    Fakta = Den heliga Geocentrismen

Fiktion = Heliocentrismen

Ja, precis som jag skrev i #506.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-05-22 16:03:32 följande:
    Ja, äntligen börjar du inse att den heliga Geocentrismen är sann... 
    Ok, du trollar alltså bara. Inte ens du kan vara så... begränsad.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-05-26 10:33:31 följande:
    Jag tror inte på troll...

Troll - är det enligt de evolutionstroende en övergångsform mellan apdjur och Människor?
    Du tror inte på troll?? Du menar att det finns en saga som du faktiskt inte tror på?
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-06-09 08:47:11 följande:

Gå in här 42:30 min in i videon, där vi får ett starkt bevis på 50 Miljoner år gamla artefakter från Kalifornien, som sedermera, i "vetenskapens namn", filtrerades bort och gömdes undan i ett museum...och efter 47:30 min in i videon, där detta museum förvägrade NBC-dokumentären visning av dessa föremål, mycket avslöjande:

video.google.com/videoplay?docid=-28950879935...
    Länken funkar inte.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-06-10 21:07:01 följande:
    Det går inte att bevisa något för en som blundar...
    Nej, det har vi märkt i diskussionerna med dig. Om man måste tro för att ett bevis ska fungera, ja då är det inte riktigt ett bevis.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-06-11 20:01:08 följande:
    Då är inte Big Bluff eller emolutionen bevis...
    Evolutionen är bevisad, expansionen av universum är bevisad och big bang är bara en extrapolering av den kunskapen.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-06-12 13:12:55 följande:
    Veda = Veta = Vetenskap
    Apelsin = Äpple från Kina = Ett äpple.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-10-22 17:20:18 följande:
    .
    Jag skulle vilja göra alla er uppmärksamma på att ½-års avstängningen på Flashback mot mig nu är över (ett övergrepp mot mig av Flashback-moderatorerna), och jag återigen har tillåtelse att skriva där!

Välkomna dit kring min diskussion om vårt geocentriska universum:

www.flashback.org/t1989158p356  Solig
    Jag är nästan imponerad - avstängd från Flashback! Hur lyckas man?
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-11-20 10:40:22 följande:
    EXTRA! EXTRA! EXTRA!

På Flashbacks Forum har de STÄNGT AV MIG (Död o återfödd) i 6 MÅNADER IGEN, trots att jag:

1) Inte ens kommit upp i 4 varningar av 6.

2) Inte ens skulle ha 1 varning, då alla varningar jag fått är medveten strategi av Flashbacks admins och mods att FÅ MIG BORT FRÅN FLASHBACK !!!

3) Inte i så fall skulle haft 6 månaders avstängning, utan 1 vecka först och sedan 1 månad...

FLASHBACK AVSLÖJAR NU ATT DET DÄR MED YTTRANDEFRIHET SOM DE PÅSTÅR ATT DE HAR, ÄR EN TOTAL LÖGN !!! Demon

Varför de stängt av mig?

Jo, för att de inte tål att höra något om den Heliga Geocentrismen, eftersom den per automatik krossar alla ateistiska hokuspokus-teorier, såsom Big Bnag och emolutionen:

www.flashback.org/p39915145#p39915145

Det enda riktigt fria och öppna forumet i Sverige är faktiskt Familjeliv !!! SoligHjärta
    Med tanke på vad som dryftas på Flashback skulle jag säga att de tröttnat på ditt enformiga mässande och oförmåga att ta till dig fakta ligger bakom.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-11-22 02:34:06 följande:
    Oförmåga att ta till fakta?

Ge oss ett endaste fakta för heliocentrism-flummet, tack!

Lycka till...

Jag har diskuterat med dig i flera år och du har inte tagit till dig någonting så jag börjar faktiskt misströsta. Du är nog bortom all räddning.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-11-22 20:29:12 följande:
    Du har alltså inga motargumnet?

Bra, då vet vi! Glad

Välkommen hit förresten:

www.familjeliv.se/Forum-26-175/m71752896.html

Du har fått dem, gå tillbaka och läs istället.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-11-26 00:58:13 följande:
    Det är inga motargument, det är  f ö r s ö k  till motargument...

Eftersom dina påståenden har smulats sönder så är det bara patetiskt när du påstår att de fortfarande håller.
  • Toboas

Du kan väl själv försöka utvärdera hur mycket fokus man lägger på att vara objektiva på Geocentricity.com när man slår fast följande:

"The Biblical Astronomer was originally founded in 1971 as the Tychonian Society, on the premise that the only absolutely trustworthy information about the origin and purpose of all that exists and happens is given by God, our Creator and Redeemer, in his infallible, preserved word, the Holy Bible, commonly called the King James Bible. All scientific endeavor which does not accept this revelation from on high without any reservations, literary, philosophical or whatever, we reject as already condemned in its unfounded first assumptions."

De har inte på något sätt undersökt hur det ligger till, de utgår ifrån en översättning av bibeln och förkastar allt som inte stämmer med den.

• Toboas
    Gudasänd skrev 2013-11-29 10:30:37 följande:
    Allvarligt talat, Tobias,

Tror du verkligen själv att vi skulle hålla på och flänga omkring runt solen?¨Skrattande

Tror du verkligen att vi har kunnat skicka bygga raketer som passerar andra himlakroppar i vårt solsystem utan att ha korrekta beräkningar för gravitationen? Det är just dessa beräkningar som gör din bild av solsystemet omöjlig. Men att du för ett ögonblick skulle bry dig om fakta tror jag ju knappast.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-11-29 14:03:02 följande:
    Beräkningarna för gravitationen ändras inte, fysiken ändras inte, geometrin ändras inte, oavsett vilken modell man använder sig av! Hur många gånger ska jag behöva påpeka det för dig?

”Vi vet att skillnaden mellan en heliocentrisk och en geocentrisk teori är en av relativ rörelse enbart, och att en sådan skillnad inte har någon fysisk betydelse.”

- Fred Hoyle

”Båda koordinatsystemen [geocentriska och heliocentriska] kan användas på likvärdiga grunder. De två meningarna: "Solen är i vila och jorden rör sig", eller "Solen rör sig och jorden är i vila", innebär helt enkelt bara två olika konventioner i fråga om två olika koordinatsystem.”

- Albert Einstein

”Uppenbarligen har det ringa betydelse om vi ser på jorden som snurrande kring sin axel, eller om vi ser det i vila medan fixstjärnorna roterar kring jorden. Geometriskt är det fråga om exakt samma fall av relativ rotation av jorden och fixstjärnorna med avseende till varandra.”

- Ernst Mach

Att man kan beräkna det på två olika sätt är en sak, konsekvenserna av gravitationen gör dock att det bara kan vara på ett sätt.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-11-29 20:05:58 följande:
    Konsekvenserna av gravitationen bara på ett sätt?

Jorden drar i solen med exakt samma kraft som solen drar i jorden, så konsekvenserna är exakt desamma!

Nej, solen har en större dragningskraft, det är därför jorden och alla planeterna roterar kring solen.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-11-30 12:41:18 följande:
    Snicksnack!

Fråga vilken fysiker som helst att dragningskraften är exakt densamma, oavsett vilken modell du väljer!

Eftersom allting tyder på att det är jorden som är himlavalvets stationära masscentrum, så är det solen som graviterar mot jorden, inte tvärtom.

Faktum är att jorden drar i solen med exakt samma kraft som solen drar i jorden. Solen upplever alltså exakt lika stor centripetalkraft (centripetalkraften är i det här fallet gravitationen) som jorden. Solen och jorden roterar kring samma punkt, den kosmiska rotationsaxeln, den eteriska världspelaren/världsberget Meru som penetrerar Moder Jord. På grund av att jorden är himlavalvets stationära gravitationscentrum, så går denna punkt genom jordens poler och utgör den kosmiska rotationsaxeln.
    Detsamma gäller dig och jorden. Anser du att du är placerad på jorden eller att jorden är placerad under dig? Det är samma princip.

Det sista är ju rena påhitt eller så lägger du fram belägg för att detta världsberg.
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?