Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

Gudasänd skrev 2013-01-13 02:07:50 följande:
    Men om ni inte vet, hur kan ni då så kategoriskt avfärda explosionen?

Hmm...
    Därför att du frågade vad som orsakade den.

Tyckte du verkligen att det där var ett listigt argument?
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-01-13 15:42:06 följande:
    Det är ju just det som Stora Smällen-teorin går ut på, att det var en smäll som fick universum att springa!

Hur har du lyckats missa det?
    Ja, det mesta tyder på att universum under den första tiden genomgick en mycket snabb expansion. Vad som orsakade det vet varken du eller jag.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-01-18 23:14:24 följande:

Enligt de stora Big Bang-guruerna så var det tydligen en GIGANTISK EXPLOSION...  Skrattande
    Tycker du att du är rolig eller är du helt enkelt så ... i ...... att du inte förstår?
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-01-27 18:55:51 följande:
    Så om vi INTE har lämnat Gud, hur kommer det sig då att vi befinner oss här i den mörka gudsförgätna materiella världen?
    Om vi en gång levde med gud, varför valde vi att leva i den här materiella världen är väl en fråga som är mer relevant.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-02-10 00:24:27 följande:
    Vi blev avundsjuka på Honom...  Gråter
    Hur förklarar avundsjuka det agerandet?
    -"Varför sitter du här i en snödriva?"
    -"Jag blev så avundsjuk på att gud fick sitta närmare elementet när jag var inomhus så jag gick ut i stället."
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-03-02 14:59:17 följande:
    Du begår det fatala misstaget att förväxla det eviga jaget/själen/anden/subjektet/individen/medvetandet med den temporära dödsdömda köttkostymen som du går omkring och bär på... Gråter
    Eller så är det du som blandar ihop sagor och myter med en faktiskt beskrivning av hur världen ser ut...
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-03-18 12:47:19 följande:
    Vad är den faktiska beskrivningen?

Definiera "själ", så ska vi se om du definierar det som våra lexikon gör...
    Ett lexikon innehåller också definitionen av "jultomten", det är inte ett belägg för att han är verklig.
    Visste du inte det?
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-03-18 23:21:32 följande:
    Är du en själlös individ?

Ja eller nej?
    Har jultomten någon gång besökt dig?

Ja eller nej?
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-03-20 16:40:57 följande:
    Vad har din jultomte med själen att göra?
    Du bad om en definition av själen från ett lexikon som ett argument för att den är verklig. Eftersom det står om tomten i ett lexikon måste han ju också vara verklig. Vi jularna brukar jag se jultomtar, har du sett själen?
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2013-03-20 17:12:02 följande:
    Som ett argument för att den är verklig?

Jag vill bara att du definierar själen för oss, tack!

Så vi får se om du har samma definition på själen som det allmänt vedertagna...  Cool

Apropå din jultomte, så har jag samma definition som lexikonen, "sagofigur i form av en gammal man med vitt skägg och röd toppluva".

Då har jag ungefär samma som på Wiktionary: "summan av en individs tankar och känslor; i religiösa sammanhang tidvis sedd som människans odödliga komponent "
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?