Inlägg från: Toboas |Visa alla inlägg
  • Toboas

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

PumpkinQueen skrev 2012-11-22 10:19:46 följande:

På en gång skrev jag. Inte gång på gång. Alltså "at once" inte "time and again".
    Ursäkta, då läste jag fel.

Men oavsett antalet så kan jag inte se att jag har gett mig på dig bara för att jag inte håller med (och förtydligade det) om påståendet om att ateism är en tro.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2012-11-22 14:19:50 följande:
    Ateismen är visst en tro, en tro om att vår Skapare inte finns!

Om ateister INTE skulle tro att vår Skapare inte finns, varför förnekar de då Hans existens?
    Så sköldpaddor är hoppande djur alltså? (Jag såg att du duckade den frågan tidigare.)
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Toboas
    Ankankamon skrev 2012-11-22 15:04:01 följande:
    Man skulle kunna säga att han... hoppande den. *trumvirvel*
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2012-11-23 18:07:16 följande:
    Alla vetenskapliga bevis för heliocentrismen?

Ge oss ett enda, tack.

”Jag har kommit till övertygelsen att jordens rörelse inte kan detekteras med något optiskt experiment.”

- Albert Einstein, ”How I Created the Theory of Relativity”, föreläsning vid Kyoto universitet i Japan, 14 december 1922, Physics Today, augusti 1982.
    Han sa alltså "detekteras med ett optiskt instrument", det innebär inte att man inte kan mäta den. Genom att beräkna månens massa och dess påverkan på jorden och sedan de andra planeterna och solen så kan man korrekt BERÄKNA dess rörelse eftersom alternativet skulle göra att alla planeter i systemet rör sig i absurda banor kring jorden alternativt att planeterna rör sig i en bana runt solen trots att solen rör sig runt den mindre jorden.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2012-11-24 16:35:04 följande:
    Nej, optiskt experiment sa han.

Planeterna rör sig i absurda banor runt jorden?

Nej, de rör sig i överjordiskt vackra konstnärliga blomstermönster runt jorden!

Här följer fyra pedagogiska videoklipp som illustrerar hur den geocentriska modellen, med planeternas banor runt jorden, fungerar. Genialt och vetenskapligt tilltalande system:

VIDEO:
    " rel="nofollow" target="_blank">

VIDEO:

VIDEO:

VIDEO:

Någon som sa nåt om att vår Skapare inte har ett fantastiskt sinne för konst... Solig

De banor du beskriver (och länkar till) strider mot Newtons första lag om rörelse: "En kropp förblir i vila eller i likformig rörelse så länge inga yttre krafter verkar på kroppen". Problemet med planeternas banor kunde man släppa när man placerade solen i centrum istället. Deras banor utifrån ett geocentriskt perspektiv kan alltså inte förklaras utifrån ett vetenskapligt perspektiv eftersom det strider mot allt vi vet och kan mäta.

Tro vad du vill men kan du åtminstone inte skämmas lite när du sprider direkta och uppenbara lögner?
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2012-11-24 19:11:43 följande:
    Newtons lagar kan ju inte ens beskriva tidvattnen eller Schröters effekt...

Newtons och Einsteins gravitationsteorier är väldigt bristfälliga:

johnmartin2010.blogspot.se/2011/07/in-respons...
    Vedaskrifterna kan inte förklara hur man byter olja på en Volvo 240, är det också skäl nog att förkasta den?

Newtons lagar beskriver inte gravitationen utan objektens rörelser, varför skulle den underkännas för att den inte beskriver gravitationen.

Förnekar du också att vi har skickat farkoster till andra planeter i solsystemet?
  • Toboas
    Agnostino skrev 2012-11-24 23:53:47 följande:
    Ja det gör han. Han har ju startat en tråd om hur månlandningen var bluff bland annat. Tveklöst säger han samma sak om marslandningarna också.

Förresten, jag vet ju inte hur han ställer sig till exempelvis voyager och pioneer sonderna. 
    Precis, månlandningen vet jag också är bluff enligt honom. Försöker ta reda på omfattningen av hans alternativa världsbild. Skrattande
  • Toboas
    Ankankamon skrev 2012-11-25 00:00:18 följande:
    Jag tror hans världsbild är som en jello. Petar man in fingret så dallrar det bara, sen återgår det till sin ursprungliga form.
    Ja, det låter rimligt. Fingret i det här fallet är fakta antar jag. Skrattande
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2012-11-25 15:29:28 följande:
    Newtons lagar kan inte beskriva Venus faser, därav den ovälkomna anomalin Schröter-effekten...

Månfärderna är i alla fall med säkerhet en stor bluff!
    Men INGA lagar som vi känner igen från jorden kan användas för att beskriva hur planeterna rör sig utifrån de geocentriska upplägget.
  • Toboas
    Gudasänd skrev 2012-11-25 19:36:36 följande:
    Alla lagar är inte upptäckta ännu...  Solig
    Fast du utgår ju ifrån hittepå så på vilket sätt bryr du dig om lagarna?
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?