Inlägg från: Gudasänd |Visa alla inlägg
  • Gudasänd

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

LunaLunatic skrev 2013-05-30 15:37:33 följande:
    Du brukar själv använda Wikipedia som källa. Och Youtube. men jättebra att du börjat med källkritik, det applåderar jag!
    Även Youtube och Wikipedia kan ha rätt... 
  • Gudasänd
    LunaLunatic skrev 2013-06-01 09:58:13 följande:
    Då hänger jag med. Wikipedia och YouTube är bra källor när du använder dem. 
    Om vi använder vår urskillningsförmåga, så har vi lättare att förstå vad som är bra och inte bra...

Hare Krishna!
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2013-06-04 08:57:49 följande:
    Igen - bara för att en oseriös källa påstår att fynden har publicerats i en viss tidning, så är det alltså inte nog. Jag ber dig igen och igen om en link eller en referens till den faktiska tidningen eller artikeln som du och dina otrovärdiga källor hänvisar till.

Nature, The American Journal of Science and Arts, American Journal of Science, The Geologist, American Anthropologist, American Geological Society, osv, osv...

År och månad anges oftast, bara att kolla upp själv så ser du att det stämmer! 
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2013-06-07 13:17:22 följande:
    Prova nu och hör människa - ingen av de utgåvor av artiklar du refererar till i den tråd är i princip publicerat före 1950... 85% av dem är publicerade på 1800-talet!! Oh nej, utom en från 1962 - från den väldigt prestigefyllda kända tidningen "Soviet journal" (som vi ju alla läser och känner till) som det överhuvudtaget inte går att finna någon referens till någonstans på World Wide Web. 

Varken tidningarna du refererar till, eller fynden i sig, existerar någonstans på denna klot idag. 

Det är ju väldigt lätt att bli irriterad på dig. För det är irriterande med en sådan fundamentalistisk bångstyrighet, oavsett vad det handlar om. Men samtidigt, när man verkligen tänker över det, så är det mest skrämmande.

Skrämmande att vi lever i 2013 - och tror att alla är lika moderna och upplysta som oss själva. Men att det uppenbarligen fortfarande finns en rörelse på denna jord som infångar svaga människor som dig, även i vårt land och på vår gata,  och lullar dem in i sin fundamentalistiska vagga. Där du klamrar dig fast, för att du blir mottagen med en kärlek där som du inte fått innan. Men det är det som är mest skrämmande, för du tror att det är kärlek och acceptans, och du tror att det är smiliys och sann tro, men det är det inte. Det är är hjärtvätt och fundamentalism - och också utanförskap från 99% av de människor som bor i samma land som dig. 

Det är väl inget konstigt med att de vetenskapliga tidskrifterna slutade skriva om dessa fynd för ca 100 år sedan, detta eftersom det darwinistiska paradigmet (den sjuka hjärntvätten att vi skulle härstamma från apdjuren) slog igenom ungefär då - givetvis ville inte det evolutionstroende etablissemanget längre veta av alla dessa arkeologiska bevis, som bekräftar att Mannen och Kvinnan omöjligt kan ha flummat fram från de osaliga apdjuren!

EN STOR SKANDAL ATT VI INTE FÅR LÄRA OSS OM ALLA DESSA FYND, SOM MOTBEVISAR EVOLUTIONSFLUMMET !!!

VIDEO: "Forbidden Archeology", seminarium med världsledande forskaren Michael Cremo:

Gå in här 42:30 min in i videon, där vi får ett starkt bevis på 50 Miljoner år gamla artefakter från Kalifornien, som sedermera, i "vetenskapens namn", filtrerades bort och gömdes undan i ett museum...och efter 47:30 min in i videon, där detta museum förvägrade NBC-dokumentären visning av dessa föremål, mycket avslöjande:

video.google.com/videoplay

Människan har devolverat, kommit ned från den rena andens rike. Vi själar kommer inte från materien. Intervju med Michael Cremo:

blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/02/manniskan-har-devolverat-kommit-ned-fran-den-rena-andens-rike-vi-sjalar-kommer-inte-fran-materien
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-06-09 10:39:26 följande:
    Länken funkar inte.
    OK, här är den:

Här är ännu en:

• Gudasänd
    Toboas skrev 2013-06-09 22:25:12 följande:
    Tack, men tyvärr inte ett spår några bevis...
    Det går inte att bevisa något för en som blundar...
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-06-10 22:40:33 följande:
    Nej, det har vi märkt i diskussionerna med dig. Om man måste tro för att ett bevis ska fungera, ja då är det inte riktigt ett bevis.
    Då är inte Big Bluff eller emolutionen bevis...
  • Gudasänd
    Toboas skrev 2013-06-12 00:26:58 följande:
    Evolutionen är bevisad, expansionen av universum är bevisad och big bang är bara en extrapolering av den kunskapen.
    Inget av dessa saker har någonsin bevisats - bara önsketänkande!
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2013-06-12 11:55:13 följande:
    Här måste jag alltså bara gå in och poängtera ett ytterst intressant paradigm!!!! 

Du anser att din tro är korrekt...
    Veda = Veta = Vetenskap
  • Gudasänd
    Kajsagumman skrev 2013-06-13 12:43:44 följande:
    Och vad är skillnaden mellan när vi säger att "vi vet att vad vi tror på är korrekt" och när du gör det? 
    Att jag har den Allsmäktige på min sida... Solig
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?