Inlägg från: LunaLunatic |Visa alla inlägg
  • LunaLunatic

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

SIAMESISKA TVILLINGAR SOM DELAR PÅ EN HJÄRNA!

Hjärnkramarna påstår att det bara kan finnas 1 jag/själ/individ för varje hjärna, men siamesiska tvillingar som delar på en hjärna är ju två skilda individer, som vi ser här:

videos.howstuffworks.com/discovery/32218-extr...

Detta bevisar ju att hjärnan inte kan vara det medvetna upplevande jaget/individen, som ju hjärnkramarna absurt nog tror...

Om det bara skulle vara fråga om 1 jag/individ, så skulle man ju inte säga att de var tvillingar, och dessutom är de juridiskt sett 2 skilda individer!

Skulle detta siamesiska tvillingpar donera sin gemensamma hjärna till en mottagare, så skulle ju mottagaren givetvis inte plötsligt bli till 2 personer!

Givetvis finns samma unika jag/själ/individ kvar i mottagarens kropp, nu med ett nytt organ/instrument i skallen!

De delar inte på en hjärna. Deras hjärnor är däremot sammankopplade, om jag inte missminner mig.
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    ”Det finns en fullkomlig hjärna bakom fysikens alla lagar.”

- Albert Einstein
    ?
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-01-01 23:38:52 följande:
    Men om det nu var sant att universum INTE SPRÄNGDE FRAM SIG SJÄLV till existens, hur kommer det sig då att de stora Big Bang-guruerna hävdar just så?

Ska inte vetenskapsmännen förklara hur saker och ting verkligen förhåller sig?

Eller kan de leka sagofarbröder?
    Du har antagligen (?) gått i skolan. I de yngre åldrarna berättas saker ofta i svart eller vitt. När barnen är äldre börjar lärarna avslöja gråskalan som finns där. Saker hålls på en nivå som barnet kan förstå och ta till sig.

Samma sak om en vetenskapsman förklarar en komplex teori för massorna. 
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-01-02 13:54:27 följande:
    Menar du att även BBC:s senaste vetenskapsserie om kosmos, riktar sig till småbarn?

Brittisk vetenskapsserie om universum, "Wonders of the Universe", BBC-dokumentär från 2011.
    I del 3 som handlar om "Ljuset", vilken sändes på SVT onsdag 7 november 2012, sades följande:

www.svtplay.se/video/77269/del-3-av-4-ljuset

"I en våldsam EXPLOSION för över 13 miljarder år sen föddes vårt universum. Big Bang ses ofta som en EXPLOSION som sträckte ut sig i rummet. Men EXPLOSIONEN skedde ofattbart nog inte i rummet. Den skapade rummet."  Cool

Om programmet inte längre är tillgängligt på SVT-Play, så går den säkert att hitta hos BBC!
    Nu bekräftade du ju vad jag skrev.
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-04-12 16:20:47 följande:
    Menar du med andra ord att du saknar själsförmögenheter?  Skrattande

I begynnelsen skapade Gud himmel och Jord (inte himmel och Sol), vilket givetvis innebär att det var Moder Jord som placerades i centrum, och att solen därmed kretsar runt vår stationära Moder Jord!

Over and out, slutdiskuterat !!!
    Precis, det står så i en gammal hitte-på-bok, så därför är det sant. Snacka om flummigt Foten i munnen
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-04-12 20:39:25 följande:
    Den mest lästa boken på jorden...  Cool
    As of June 2011, the book series has sold about 450 million copies, making it the best-selling book series in history, and has been translated into 67 languages
    Harry Potter kom först ut 1997, vilket ger 32 miljoner böcker per år.

The Bible has estimated annual sales of 25 million copies,[3][4] and has been a major influence on literature and history, especially in the West where it was the first mass printed book.

Kan vi då sluta oss till att Harry Potter-böckerna är sanna?
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-04-14 02:27:00 följande:
    Hare Krishna, ja, men Harry Potter?
    Hellre Potter än Hare Bullshit.
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-04-15 13:14:40 följande:
    "I begynnelsen skapade Gud himmel och jord"

Av denna första viktiga vers i Bibeln så kan vi förstå att Moder Jord intar en CENTRAL POSITION i universums angelägenheter! Annars hade det ju stått "I begynnelsen skapade Gud himmel och sol", eller något liknande...
    Fast det är ju inte relevant eftersom du redan deklararerat att bibeln är oviktig.
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-04-15 14:36:50 följande:
    Källa, tack!
    Sön 14 apr 16:31 "Eftersom jag är insatt i de indiska Veda-skrifterna, inte Bibeln, hur ska jag då kunna svara dig om just Bibeln är logisk?"

Uppenbarligen är den för dig oviktig, eftersom du inte är insatt Drömmer 
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-04-15 14:59:38 följande:
    Om evolutionsteorin nu hade varit vetenskapligt bevisad, hur kommer det sig då att exempelvis i evolutionsteorins hemland, England, så är det minst lika många som godtar en övernaturlig förklaring än att "evolutionen" skulle ha fixat till allt?

Ber åter om en KÄLLA.

Dessutom ser jag inte resonemanget.
    Typ: om Jesus var guds son, varför var de flesta i hans hemland judar även efter hans död? 
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-04-15 17:26:49 följande:
    Du svarade inget...

Gjorde hon visst
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-04-15 18:49:46 följande:
    Var i #484 skrev hon något?

Om inte din gud vägleder dig så... Kolla det fetade
  • LunaLunatic
    Bådar illa för britterna. Men citerar mig själv:

Dessutom ser jag inte resonemanget.
    Typ: om Jesus var guds son, varför var de flesta i hans hemland judar även efter hans död?  
  • LunaLunatic

Du brukar själv använda Wikipedia som källa. Och Youtube. men jättebra att du börjat med källkritik, det applåderar jag!

• LunaLunatic
    Kajsagumman skrev 2013-05-30 15:46:09 följande:
    jag?
    Nej, citatet kom visst inte med. Menade att svara på detta från Gudasänd:
    "Wikipedia är inte någon oberoende källa, dessutom kan vem som helst gå in där och skriva!" 
  • LunaLunatic
    Gudasänd skrev 2013-05-31 23:31:31 följande:
    Även Youtube och Wikipedia kan ha rätt... 
    Då hänger jag med. Wikipedia och YouTube är bra källor när du använder dem. 
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?