Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
Hos en privat gyn kan du mer bestämma villkoren. Hos Kvinnokliniken brukar man måste ha haft 3 missfall för att de ska utreda vidare över huvud taget.
Hos en privat gyn kan du mer bestämma villkoren. Hos Kvinnokliniken brukar man måste ha haft 3 missfall för att de ska utreda vidare över huvud taget.
Majan - Härligt!!! Visst är det underbart?!
Precis idape, ska kolla läget där inne imorgon kl 8! Hoppas så att det ser bra ut även denna gång!! Är då i 11+2 dvs vecka 12.
Ligger dock i influensa, eller nåt. Hostar så vi kiknar (både jag och mannen) och feber (lite för mig, mkt för min man). Blä!! Men tänker gå till VUL om jag så är halvdöd! Tur att det ligger 3 min promenad fr ytterdörren.
Perfekt liten sparkande bebis på ca 5 cm!!! :D Vi väckte den och då blev den arg och viftade med armar och ben. Haha!! Är ytterligare en dag längre än första beräkningen, 11+3 idag. Enligt läkaren är nu den störta missfallsrisken över och allt ser ut som det ska! :D Lycka!
Jennie89: Jag kommer att kolla igen om 10 dagar med VUL/UL, för ska göra sånt där KUB-test. Är gratis för alla där jag bor och ser bara positivt på att kolla läget en gång till. Så kommer att bli minst 4 ultraljud för mig (v 9, 12, 14 och 17-19). Det sista är det enda som egentligen är obligatoriskt, "RUL". Sen sa min privata gyn att det bara var att höra av sig om jag även ville göra ett senare än v 17-19 också. Så gissar att det kommer att bli 5 ultraljud för mig. :D
Tänker på er alla som kämpar!! Jag förstår bokstavligen vad ni går igenom. Men strävan efter en liten mjuk bebis gör ändå att man orkar fortsätta försöka!
Har varit hos 3 olika privata gyn (gillade inte de första 2, men min nuvarande är toppen). Upplever inte så stor skillnad i själva möter än hos landstinget. Det är mer att du kan och får boka en tid hos dem bara baserat på att du vill. Däremot så kan man ju mer för varje missfall man har varit med om. Så hos min 3e gyn visste jag mer vad jag skulle fråga om och ta upp.
Skriv en lista på frågeställningar! Typ: 1. Vill ta blodprov för att utesluta ex sköldskörtel. 2. Ta upp att ta blodförtunnande medicin fr när jag blir gravid nästa gång (ex Trombyl). Osv.
Nr 2 av de privata gyn var väldigt tveksam till skrapning. Han insisterade på att jag skulle ta tabletter hemma och bara vänta ut det (Cytotec). Gjorde att det tog 6 månader fr första blödningen tills att allt var ute. Vilket inkluderade störtblödningar och småblödningar nästan utan uppehåll i alla månaderna. Var ändå hos den gyn 3 ggr i förtvivlan över detta blödande. Fy f*n! Så det är inte guld och gröna skogar bara för att det är en privat gyn.
Nu skulle jag aldrig mer gå med på tabletter igen, och sen bara vänta ut. Så om jag träffat på gyn nr 2 igen så hade jag varit mycket mer bestämd och sagt hur jag ville ha det. I början litar man ju mest på att läkaren vet bäst. Men läkare har ju, liksom inom alla yrken, olika åsikter om vad som är bra eller inte. Har ex hört att vissa läkare inte tror på blodförtunnande för att förhindra missfall. Trots massa studier som stödjer detta.
Ursäkta monstertexten! Vill bara tipsa om allt jag kommer på. Om det är slarvfel i texten beror det på att jag skriver i en influensa-dimma. *host host, snörvel*
Idag vecka 13 (12+0)!!! Tjoho! En milstolpe att pricka av! :D
Idape: hur har det gått?!
Sitter nu på Barnmorskemottagningen och ska på inskrivning. Och senare i eftermiddag ska jag på KUB-test. Lite nervös!
Pigg bebis som sparkade, hickade och viftade med armarna. Alla siffror bra!!! NU tänker jag slappna av och berätta för alla vänner/jobbet. :D
Här är förresten en bild på lilla bebben. Fick 5 bilder, och här är bästa huvudbilden, man ser näsa och mun (& tandanlag!!) <3 :