Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
Hehe oj vilken grej! Va kul att din kompis är gravid också. Hoppas det går bra för er båda nu då. Guldläge att ha en nära vän som ska få barn nästan samtidigt ju. =)
Hej på er alla! Först och främst STORT GRATTIS till Majsan!! Va kul! =) Själv hade jag en mini mini blödning till häromdagen. Men i morse tog jag ett nytt digitalt test som visar gravid3+ Det trodde jag inte ens på själv, att det skulle ske. Speciellt inte efter förra veckans småblödningar och i stort sett avsaknad av symtom (förutom brösten då). Jag får väl snart ringa bm då. Men vågar knappt eftersom jag tror att det ska bli som förra gången. Dvs att missfallet kommer lagom med att man bokat in en tid till dem. Nåväl enligt mina tvetydiga beräkningar är jag nog i v 6+6 idag. Tror jag ska försöka ha en helg att glädjas över att jag kommit så här långt iaf och att hcg har stigit. Så får man se vad som händer sen. Ha nu en fin fredag och helg i kylan. =)
Oj va jag har varit dålig på att uppdatera mig på sistone. Fortfarande inga stora förändringar för min del. Inga fler blödningar och inte heller några nya symtom. Har dock ringt och bokat in mig hos bm i mellandagarna. Jag kollar med dem då om jag har möjlighet att någonstans göra ett VUL. Jag har jättesvårt för att förstå att jag är gravid...speciellt eftersom det bara är brösten som är lite småömma och inget mer. Men jag är glad för varje dag som går utan blödningar och annan onödig smärta hehe.
Sambon är mer postiv än mej. Han tycker jag är negativ med alla mina negativa tankar haha. Lätt för han att vara positiv men en annan känner ju sig bäst själv. Kanske bra att han är postiv dock för hur hade det blivit med två negativa personer på samma ställe hehe=).
BM sa för övrigt att mina blödningar jag hade tidigare i samband med magsjukan inte var nåt att oroa sig för. Hon menar att jag kunde varit i "mensperiod" och att man då är mer lättblödande...ja det lät bra iaf.
Stort GRATTIS till jennie89!!! =) Va kul!!
059...jag tror att du kommer få ett positivt besked på fredag!!! Jag känner verkligen det på mig och hoppas för din skull!
Idape!! Passa på att mys till det ordentligt nu idagarna...mellan julstöket! Hoppas det tar sig denna gång ;)
Ha det gött nu allihopa nu ska jag iväg och köpa lite julklappar!
Jag är inte så bra på det där räknandet så jag använder P Tracker-appen... Fast jag tror inte den stämmer på dagen men nära på =) Jag har hyfsat oregelbunden mens dessutom så egentligen är det ju ett under att jag lyckats pricka in 2 ägglossningar i rad. Men Idape det låterju lovande att det börjar kännas lite slemmigare =) Jag går också på långledigt på fredag, ska bli underbart skönt =)
059 ville bara säga att jag tänker på dig idag! Hoppas på positivt resultat =)
Åh!!! Va roligt! JÄTTEGRATTIS!!!! Jag visste väl det å jättefin bild! Man blir så glad för er skull! Nu får du slappna av och glädjas under julen! =))
Tråkiga nyheter från mej. Åkte in akut till sjukan igår pga smärtor i en magen och svimningsanfall.. Visade sig att jag hade hutomkvedshavandeskap trots allt. =( (misstänkte ju det för några veckor sen. Blev akut opererad i natt och ligger nu här med en äggledare mindre.. =(. Första prio för mej nu är att återställa mig själv och bli frisk och smärtfri. Sen får jag väl deppa ihop ett tag för att sen ta nya tag igen. Har ju iaf en fungerande äggledare kvar och har man tur så lyckas man kanske bli gravid med den. Kommer hänga kvar här i tråden och se hur det går för er alla... Mig blir ni inte av med så lätt. Hehe... KRAM till er alla och god fortsättning från sjuksängen på KK...
Ps. Den lustiga stavningen skyller jag helt och hållet på mobilen hehe... Ds.
Tack för era svar tjejer! De värmer=) Nu har jag äntligen kommit hem igen och bara det känns väldigt skönt. Samtidigt blir man lite bortskämd med att bli ompysslad på sjukhuset. Känns ju tryggt där på nåt vis. Det jobbiga nu är att jag måste ge mig själv blodförtunnande sprutor i en vecka. Inte jättenajs att köra in en kanyl i sig själv men man vänjer sig sig väl. Något annat som var bra var att de skulle skicka remiss och mina journaler till reproduktionsenheten på mitt hemmasjukhus. Så om eller när jag blir gravid igen så kommer jag bli uppkollad i tid med vul och sånt. Å lyckas jag inte blir gravid på egen hand så kanske de kan hjälpa mig också.... =) Nu ska jag snart knapra lite smärtstillande och mysa i min egna säng med kisse och en bra bok =)
[quote=68090986][quote-nick]idape skrev 2012-12-27 10:28:46 följande:[/quote-nick]isa isa - Det kommer ordna sig för dig. Blir bara en lång väntan. Men bara det vet ju jag hur hemskt det har varit. Det ska inte vara några problem alls med en äggstock. Har hört andra som haft det och blivit gravida jättesnabbt. Men hemskt att ha sån otur 2 ggr på raken....fruktansvärt. Du verkar dock vara en stark tjej så du klarar detta!! Kram på dig[/quote Tack Idape! Jodå jag vill nog inbilla mig att jag är ganska stark. Ingen idé att gräva ner sig om man inte måste =). Jag tror jag skrev fel tidigare, det var en äggledare jag blev av med inte äggstock. Vet inte vilket som är värst... Men det ska ju funka med en äggledare också. Jag väljer att att tro på framtiden nu. Är dessutom ngt piggare idag och lite mindre smärtor i op-såren. Gött! =) Däremot blev jag lite chockad igår när jag läste på lite om utomkvedshavandeskap. De har var först då som jag insåg hur allvarlig lläget var för mig. Jag blev opererad väldigt fort, så trodde jag det var för att de inte hade så mkt att göra på operation. Nu inser jag att jag det var för att rädda livhanken på mej. Tur alla inkl mej själv var lugna och fina den kvällen =) Nog om mej. Hur går det för er andra? Har ni fått några nya väntade eller oväntade symtom? Jag fortsätter o håller tummarna för dig Idape att det tog sig för er denna gång =)
Halloj på er alla! Nu har jag varit frånvarande ett tag märker jag...oj vad här skrivs =)
Idape...va kul att du har symtom och att du tycker dig se ett streck låter väldigt positivt ju =) Blir spännande att höra hur ditt nästa test blir!
Såg förresten att du frågade mig tidigare när vi ska börja försöka igen. Vi har fått lite blandade besked om när man bör börja försöka igen. Men vi tänkte väl vänta åtminstone tills jag fått min första riktiga mens igen...därefter får vi ta ställning hur jag mår osv. Jag småblöder fortfarande lite, men det är snart borta hoppas jag. Sen börjar väntan på första mensen hehe...som sagt alltid väntar man på nåt =)
Men med tanke på vilken pärs det var att gå igenom det här med operation och grejer så är jag ännu inte helt på hugget efter att bli gravid igen. Vill verkligen inte vara med om samma sak en gång till. Men å andra sidan har det gått lite över en vecka sen operationen och jag har återhämtat mig förvånansvärt bra. Får lite ont i ärren när jag böjer mig eller sträcker mig efter något. Tråkigt är att jag ser smått missbildad ut med alla ärr på magen. Fyra titthål denna gången samt ett stort ärr efter blindtarmsop. en annan gång hehe. Tur att det inte är badsäsong säger jag bara.
Hur som helst; jag önskar er alla en RIKTIGT GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!! Hoppas det blir ett bra år för oss alla! =))
Men Idape!!!! Va galet roligt att att höra!!!! Ni är så värda detta plus! Och jag har kommer hålla alla tummar för lycka och välgång för er! För er andra i denna tråd också såklart =) Ni ger mig hopp om framtiden!!!!
Nä va jobbigt Idape...förstår din oro där...men jag tror att du har testat för tidigt med det digitala. Vänta några dagar och ta ett nytt. Men eftersom du ändå får postivt på testlagrets så så borde du ju vara gravid. Sen kan det ju mycket väl vara så att din urin var för utspädd när du tog testet eftersom du inte hade hållt dig särskilt länge. Näe nu får du inte oroa dig för mycket...känner på mig att det kommer gå väl för dig! =)
Majsan, ja det där med influensavaccinet är lurigt. Jag blev så sjuk när jag tog det så jag skulle aldrig vilja ta det igen om jag inte var tvungen. Men å andra sidan uppmanar de gravida kvinnor att ta det så är det nog bra att överväga att ta det i alla fall.
Hos mej är läget under kontroll, börjar jobba imorn igen efter sjukskrivningen. Känner inte alls för det. Usch! Men det kanske är bra att komma igång igen. Angående göra-barn-fronten har vi nu beslutat oss för att vi skiter i att ta det lugnt med skydd och sånt framöver. Tror ändå inte att det går så fort att blir gravid denna gång. Och att köra med kondom känns ju föga upphetsande och några andra skydd känns inte aktuella för en så kort tid det rör sig om. Vi säger som förrut...blir det så blir det =).
Ha en fin kväll nu alla!
Håller tummarna Majsan! Kommer gå bra tror jag =)
Underbart att höra Majsan och 059 =)) Gläds verkligen med er! Kan tänka mig att det är en speciell känsla när man nått dit. Härligt! =))
Jennie89; låter som du har en bra inställning där. Klart det kommer gå bra denna gång!!!! =)
Och Idape...jättetråkigt att vi har haft vår otur, men nu kanske det vänder för oss!? Eller hur =) Du undrade hur jag kunde verka så stark, och det vet jag knappt själv. Men jag tror att jag kände på mig så starkt förra gången att det inte stod rätt till så jag tog inte ut nån glädje i förskott. Därför blev jag inte så förvånad när det blev som det blev. Sen så känner jag mig stark i den glädje man upplever när man inser att man vart med om nåt hemskt och ändå överlevt det. Förr dog ju merparten av kvinnorna som fick utomkvedshavandeskap. Men visst har man dagar då man känner hur orättvist allting är. Men jag har ännu inte gett upp och tänker att det kommer gå bra nån gång...och innan motsatsen bevisats så vägrar jag ge upp. =)
För övrigt är det sinnesjukt vad vi har varit med om lika grejer Idape. Jag gjorde också en abort för massa år sen. Jag var då i vecka 11-12....inte tillsammans med pappan som också var ett x till mej, men det skulle aldrig funkat med barn då. Hade ingen utbildning klar eller nånting. Men ibland tänker man ju tankar som att eftersom jag gjorde den aborten så straffas man för det nu. Synden straffar sig själv liksom. Men försöker tänka bort de tankarna också. Men som du sa, så vet man ju att man har kunnat få en normal graviditet en gång så därför borde det ju funka nu med, kan man tycka.
Nåväl nu ska jag sluta svamla och knalla hem från jobbet. Är ju fredag! Jippi!
Ps. Tog ett test häromdagen och det var negativt vilket känns positivt för då kanske kroppen är på G med framtida ägglossningar osv. Ds. =))
Åh va fint 059!!! Underbart!! Vilken fin bild!! =) Ja nu måste det gå vägen för dej, det tror jag på! Det är såna som du som får en annan att tänka positiv nu och att det finns hopp för framtiden =)
Intressant att höra om KUB-test... Jag visste inte hur det gick till och trodde att det var nåt skumt som skulle göra ont. Skönt att höra att så inte är fallet =) Idape: Med mig går det framåt... Väntar för fullt på 'röda veckan'. Har kört oskyddat hela 2 ggr sen op. Haha... (Resten av tiden har gått åt till att leka ssk med mina sår som samtliga blev infekterade och äckliga) =( På bättringsvägen nu dock =). Om det var ägglossning runt de ddagarna är svårt att veta. Vet ju inte ens när BIM skulle kunna vara. Men förmodligen någon gång denna vecka. Om jag har råkat bli gravid igen så är det ett mirakel...Med tanke på hur få gånger vi 'fått till' det i sänghalmen hehe... Men rent teoretiskt och så skulle vi ju kunnat pricka in rätt tidpunkt utan att vetat om det. Bara att vänta och se =)