• Lilia

Ang vaccinationer av huvusakligen barn

Hela artikeln är full av felaktigheter, jag vet knappt vart jag ska börja så jag berättar vad ett vaccin är istället. Kroppens immunförsvar äter upp bakterier och virus som vi kommer i kontakt med, men för att de ska kunna göra det måste immunförsvaret först känna igen bakterien/viruset. Det är därför vi blir sjuka ibland, för att immunförsvaret inte känner igen bakterierna/viruset. Då man vaccinerar sprutar man in en liten, liten del av en sjukdom, immunförsvaret börjar då bekämpa sjukdomen precis som då vi blir smittade av en förkylning. Då lär sig immunförsvaret känna igen den sjukdomen så nästa gång vi utsätts för den så angriper immunförsvaret så vi inte blir sjuka. Vaccin innehåller normalt sätt inte tungmetaller och de ger absolut inte sjukdomar som AIDS eller cancer.

• Lilia
    Sara73 skrev 2012-10-29 07:59:18 följande:
    ok..men det stod ju inte att man får t ex aids eller cancer av vaccin utan att immunförsvaret påverkas.

tänker bara för det där är ju en välkänd sida/tidning..man kan väl inte sprida lögner?

Immunförsvaret påverkas lika mycket som då man har en förkylning. Dvs immunförsvaret blir mer aktivt under en kortare period. Klart att man kan sprida lögner på Internet.
  • Lilia
    Sara73 skrev 2012-10-29 09:04:50 följande:
    vet man varför man får det och var det kommer ifrån egentligen..

Klart att man vet. HIV är ett virus som smittar via blod och sexuella kontakter, obehandlad HIV leder till AIDS. Viruset tar sig in i cellerna och in i arvsmassan, det är därför inte immunförsvaret kan stoppa det som det kan med många andra virus. Cancer är celler för förökar sig okontrollerat och leder till tumörer. En del cancerformer är ärftliga, andra beror på virus.
Svar på tråden Ang vaccinationer av huvusakligen barn