Inlägg från: Skabetti |Visa alla inlägg
  • Skabetti

Skratta lagom! Sa pappa åberg

Fick hem paketet från barnens bokklubb i veckan. I detta paket fick man Alfons pysselbok och månadens bok: Skratta lagom Alfons åberg! Sa pappa åberg. Nu är jag väldigt tacksam i att min minsta gosse inte ville finna sig i att jag skulle läsa den för min 4åring.. Sen varnade min vän mig. Satte mig för att läsa den och blev ordentligt chockad. Vill faktiskt bara säga till alla dem som tänkt läsa den: Läs den innan ni köper den! Här finns bloggar om ämnet (ej mina egna bloggar, men hittade dessa på google när jag sökte på boken, för att se om där fanns andra som reagerat):

alwilda.blogspot.se/2012/09/bokvarninga-skratta-lagom-sa-pappa-aberg.html

lillabus.wordpress.com/2012/09/25/skratta-lagom-sa-pappa-aberg-av-gunilla-bergstrom/

carolinalandin.blogspot.se/2012/09/carolina-riktigt-uppretad-pa-pappa-aberg.html

Vill med detta också tacka dessa som bloggat om boken!

Ha en trevlig kväll! 

• Svar på tråden Skratta lagom! Sa pappa åberg
  • Skabetti

På familjeliv? Moraliseras? Överreageras? Tycker du att ni får ut något av att läsa den tillsammans, du och din 2 åring?

Jag blev besviken på denna bok ja, tycker faktiskt inte den är lämplig som barnbok alls om jag ska vara ärlig. Undrar faktiskt vad författaren vill förmedla? Att barnaga är fel? Men helt ok att låtsas aga? Eller va?

Hur som helst så ville jag bara varna andra, eftersom jag själv blev besviken..

• Skabetti

Ska lägga undan boken, ja. Kke blir man lite extra känslig eftersom boken inte är anpassad efter mitt barns ålder, något barnens bokklubb kke skulle reflekterat över. Inte stoppa i en bok bara för att det är "topp boken", vi brukar alltid riva upp paketet o läsa boken direkt...

Svar på tråden Skratta lagom! Sa pappa åberg