• Krila

Ridbyxor när man är gravid?

Är i v 16 och ridbyxor är allt annat än bekvämt!

Förra grav slutade jag rida i v 14 så där blev det aldrig ett direkt problem.

Visst funkar det att rida i mjukisbyxor eller liknande, men jag jobbar även med turridning och behöver se något proffsigare ut än att rida i mjukisar;)

Det lutar väl åt att rida i mammaleggings, men om någon har nått förslag så tas det tacksamt emot!

Sätta gummiband eller liknande i knappen funkar inte. då tappar jag brallorna=P 

• Svar på tråden Ridbyxor när man är gravid?
  • En till mamma

Det finns ridbyxor för gravida, googla.

själv körde jag med gummiband i knappen och med farfars gammla hängslen, fungerade superbra.  Tyckte inte att leggingsen var tillräckligt tjocka.  

• Krila

Men dom e lite för dyra för att det ska vara värt det. Kommer troligtvis inte rida allt för länge till

• vargaa

Jag hade antingen mjukisbyxor (vanliga som jag knöt under magen) eller mammajeans. Jag rider annars alltid i jeans så när jag inte kunde ha mina vanliga ridjeans längre var det naturligt att använda mammajeans istället. Köpte ett par på HM som var v-skurna i linningen vilket gav riktigt mycket utrymme för magen vilket var viktigt för jag fick sammandragningar direkt om byxorna tryckte mot magen. Och när man rider är det extra viktigt.

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
  • SilverEmma

Ett par vanliga leggings och chaps?

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Krila

Det får bli mammaleggings. Har ett par från Pop som är lite tjockare. Lär frysa halvt ihjäl, Kanske går att ha ridthermobrallorna om man inte knäpper dom. Dom har hängslen så de inte åker ner=)

Har islandshäst och har i vanliga fall skoridbyxor. Så jag har bara ridskor till. Men de får funka i alla fall. 

• Anna85

Jag är i v 24 och rider än så länge. Använder mina vanliga ridbyxor med ett skärp. Har ridbyxorna oknäppta. Funkar bra än så länge :)

• Knasjojjobus

Hade mina vanliga ridbyxor hela graviditeten trots viktuppgång på 35 kg.. har sådana där man bara drar på sig, utan knapp, fungerade utmärkt =) tycker inte om ridbyxor med knapp och dragkedja..

Svar på tråden Ridbyxor när man är gravid?