• Anonym (Info?)

Är pappan skyldig att informera om utv.samtal, m.m.

Barnets pappa och jag är skilda. Nu har han gått på föräldramöte och utvecklingssamtal för barnet, men jag får ingen info av honom vad som sagts/beslutats. Är han skyldig att informera mig? Vilket lagrum reglerar detta i så fall?

• Svar på tråden Är pappan skyldig att informera om utv.samtal, m.m.
  • Smecker
    Anonym (Info?) skrev 2012-10-23 17:22:31 följande:
    Barnets pappa och jag är skilda. Nu har han gått på föräldramöte och utvecklingssamtal för barnet, men jag får ingen info av honom vad som sagts/beslutats. Är han skyldig att informera mig? Vilket lagrum reglerar detta i så fall?
    Nej det är han inte. Däremot kan du begära av skolan att även du får information om sådant.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Anonym

Har ni delad vårdnad?Då kan du ju kontakta skolan och få direkt info från dem? Annars tror jag inte att din ex-man enligt lag är skyldig dig att berätta.

• Anonym (F)

har man gemensam vårdnad så är han skyldig då du kan gå på det oxå.

• Smecker
    Anonym (F) skrev 2012-10-23 17:28:59 följande:
    har man gemensam vårdnad så är han skyldig då du kan gå på det oxå.
    Han är INTE skyldig till att föra information om utvecklingssamtal vidare, det finns inget lagrum som reglerar det.
  • Anonym (F)
    Smecker skrev 2012-10-23 17:31:14 följande:
    Han är INTE skyldig till att föra information om utvecklingssamtal vidare, det finns inget lagrum som reglerar det.
    så sa inte familjerätten när vi höll på om min dotter.
  • Lilith Dark

vad han måste och inte måste informera om beror till viss del på vårdnaden. 

LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • Anna Paulita

Har ni gemensam vårdnad ska skolan ge all information gällande barnet. Om inte så delger väl pappan det han vill.

• Anonym (Info?)

Vi har gemensam vårdnad. 

• Smecker
    Anonym (Info?) skrev 2012-10-23 18:02:32 följande:
    Vi har gemensam vårdnad. 
    I så fall skall du begära att skolan informerar dig med.
  • Anna Paulita

Skolan bör eg kolla upp hur det ligger till med vårdnaden och informera dig. Sker det inte per automatik så får du ringa och be den skicka all info även till dig.

Svar på tråden Är pappan skyldig att informera om utv.samtal, m.m.