Alexi skrev 2012-10-21 21:51:12 följande:
Alla barn tar inte flaska, vår son gjorde aldrig det. Har du testat att amma mycket mer istället? Är det verkligen ett stort viktproblem? Om hon verkligen inte fick i sig mat tillräckligt genom bröstet vore hon väl mer intresserad tänker jag av andra alternativ...
Jag väcker och ammar henne och försöker pytsa i henne så mycket jag kan med bröstet, men hon har ett hjärtfel och genom att hjärtat då arbetar mycket hårdare så står hon liksom still för att hon gör av med mer energi än ett friskt barn, hon har fått ett sorts kost tillskott som är mycket fetare men hon står still ändå.
Nu är det några dagar tills vi ska till läkaren igen och jag bävar tyvärr för att det kommer att bli sondmatning, men jag försöker göra allt i min makt här hemma för att hon ska äta. Varför jag har valt att ge flaska är för att det kommer mycket lättare ur den då hon snabbt blir trött av att suga från bröstet.
Men hon är ju nöjd och skriker inte är pigg och glad och rosig om kinderna, men det är just det där med den förbaskade vikten, hur kan man få sitt barn att äta mer när det är nöjt? Känner mig en aning maktlös.