• Solaika

Dr Brown?

Min knasiga lilla son valde bort bröstet när han fick smak på flaska så nu är det enbart flaska. Men vi har problem.. han sover bra på nätterna men äter minst tre gånger per natt o somnar då om medan han äter.. det innebär ju att han inte rapar, vilket innbär att han har väldigt mkt luft i magen på morgonkvisten och knorrar, gråter o pruttar väldigt.. Använder Mam nu som ska vara lite antikolik men det funkar ju inte nämnvärt. Så jag funderar på att testa Dr Brown.. Men ÄR den så bra som det sägs? Det är ju ingen jättebillig flaska så jag vill inte köpa om den inte verkligen är bra. 

Ni som använder/har använt den.. vad tycker/tyckte ni? 

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Svar på tråden Dr Brown?
  • Solaika

Det låter toppen. Ska nog ta o testa. Så kanske både jag o mini kan få bättre kvalitet på sömnen.

• Solaika

Första natten med Dr Brown o jag är tyvärr inte övertygad.. Men jag kör på o ser om det blir bättre. Dagarna är inga problem. Då rapar han ju o magen är snäll med honom

• Solaika

Han har inte kolik.. Han blir bara väldigt gasig på morgonkvisten efter nattmatning utan rapande. Det är det jag försöker komma till rätta med.

• Solaika

Jaoe.. Han skriker dock inte.. O har bara besvären på morgonen.. Vill hitta ett sätt att få honom att kunna sova lugnt utan att magen stör honom för nu vaknar han tidigare än han vill men kommer inte till ro igen.
    Har windy som jag använder ibland när det är jättejätteknöligt.. Men som sagt, för hans skull försöker jag hitta nåt som gör att han inte får så mkt luft i magen under natten

• Solaika

Ja, han gör ju det o då kan det ta timmar att söva om.. Nu äter han i sömnen o sover iaf till morgontimmarna

• Solaika

Vad gav ni innan o vad bytte ni till? Vi började med baby semp men hans mage blev kaos av den. Nu får han Nan pro. Vi testade Nan HA på inrådan av BVC.. Men det fick hans mage att balla ur totalt så vi gick tillbaka till pro. Han får semper bifidus ibland för att hålla magen igång när han blir trög men det märker man ingen skillnad på honom. Morgontimmarna är likadana varje dag.

• Solaika

På nätterna ligger han ju i sängen. Oftast på rygg och så brukar han vrida huvudet mot mig. Jag tänkte testa att använda vanliga nan när han blir 3 månader. Det sägs ju att magen brukar bli bättre då rent allmänt.

• Solaika

Purple box - tar jag upp honom så vaknar han tyvärr så det känns inte som ett alternativ. Dagtid äter han i famnen men sväljer lika mkt luft för det.

Irrbloss - nu har jag använt flaskorna ett par nätter men det e svårt o säga om det blivit bättre. Han har haft några oroliga nätter rent allmänt nu. Men vi kämpar på

• Solaika

Har Mam oxå.. Stör mig oxå på att dr Brown läcker men han sväljer faktiskt mindre luft om nätterna med dem så det får vara värt det. Mam kör vi på dagtid.

• Solaika

Det e möjligt att det är nåt som hamnar snett.. De läcker ju inte alltid

• Solaika

Jo, på dagen äter han upprätt.. Men jag tänker inte ta upp honom ur sin säng för då får jag spendera en timme och söva om istället för att han får nappen o slocknar direkt när han ätit klart.
    Men nu är han fyra månader o magen hans e mycket bättre. Nu väntar jag bara på att han ska sluta nattäta.

• Solaika

Det va min när han va mindre. Nu är han nöjd bara flödet är högt nog

• Solaika

Har du testat Avents flaskor? Jag använder mest dem nu. De påminner om Dr Browns nappar o det är lätt flöde ur dem.

• Solaika

Inte lika bra flöde i mamflaskorna. Tycker inte de alls är lika bra som kolikflaskor.. Då är avent bättre. Testa att börja ge med det hon vill ha och byt snabbt medan hon äter? :)

Svar på tråden Dr Brown?