• Styvmor

Varför tycker jag inte om min mans dotter...

Har 2 egna barn och min man har en dotter på 9. (lika gammal som min dotter) Allt funkade bra från början men nu 5 år senare så är allt kaos. Min mans dotter är en jättesnäll och fin flicka. Så varför har jag NOLL känslor för henne ? känner mig obekväm när hon är med. Jag fattar inte...vill verkligen inte känna så här men kan ju knappast lura mig själv. Har inte vågat berätta för nån men ikväll brast det, jag berättade för min man och sa att jag ville skiljas. Jag har ALDRIG varit dum mot henne och hon har alltid verkat gilla mig, men jag känner att jag blir kyligare och kyligare mot henne. Jag älskar min man men känner att det schysstaste mot henne är att hon slipper mig. Min man tycker att vi ska försöka vidare, han tror att det blir bättre med tiden. Jag har försökt fundera på varför jag känner såhär... det hela började efter domen kom. Min man och hans ex har tvistat om umgänget, så jag fick bla vittna om att hon hade det bra hos oss, jag stöttade verkligen min man,han ville ha henne varannan vecka och det tyckte jag var självklart eftersom han är en kanonbra pappa. Men i rättegången så upplevde jag att min egen dotter och jag smutskastades. Bla hade hon sagt saker om min dotter och mig, som hon inte vågade erkänna sen. Så då började jag tvivla på det hon sa och började sedan upptäcka att hon ljög. Nu känns det som det lever en liten spion här i mitt hem och jag kan inte slappna av...samtidigt vet jag ju att hon är ett barn och att hon då förmodligen var pressad av hennes mamma som absolut ej ville att hon skulle bo mer hos oss. Hon blev lite hjärntvättad ett tag och mådde rätt så dåligt. =( Det känns även som det är avundsjuka mellan henne och min dotter. Dom är kompisar och gillar varandra mkt med ibland ser jag att hon tittar lite skumt på min dotter. Sen berättade min dotter att hon brukar dra i hennes hår och nypa henne när ingen ser. Men utåt sett är hon alltid perfekt. Nästan för perfekt. Min dotter får alltid skäll för hon är den busigaste av dom (hon är normalbusig)och många ggr så är pga min mans dotter som skvallrat. Jag oroar mig för framtiden, att det blir värre än såhär. Vet varken ut eller in.Nä, skulle inte vilja ha detta ogjort men blir det nånsin bättre?

• Svar på tråden Varför tycker jag inte om min mans dotter...
  • Moder1

Oj! Vilken jobbig sits för alla parter, du kan inte gå å prata med någon utomstående? Annars kanske ni kan vara särbos? Lycka till

• Styvmor

Tack! Jo, funderar faktiskt på att ta hjälp. Måste nog bearbeta en hel del grejer. När jag läser här på FL så känner jag att jag inte är ensam om att känna såhär dock. Är iaf glad åt att jag inte är elak som vissa här verkar vara .... :)

• Molly1

Jag känner igen det där med att ha en liten "spion" hemma. Man kan inte slappna av för man måste hela tiden tänka på hur det man säger och gör kommer föras vidare till mamman. Man blir matt och trött av att leva så. Varför skulle man vilja lägga ner tid och energi på någon som går och far med osanning om en till sin mamma bara för att vinna sympatipoäng? Sen att det kanske inte är barnets fel att det lärt sig att det lönar sig att gnälla på styvmamman... Men en jobbig situation är det. 

Svar på tråden Varför tycker jag inte om min mans dotter...