• mammatillnovalie

Bajsar sällan, fiser illa

Jag undrar om det är normalt att en 2,5 månaders bebis bajsar knappt 1gg i veckan och fiser väldigt illaluktande. Han har börjat spy ofta, det har haninte gjort förut. Jag helammar så ingen ersättning. Och jag har inte ätit något konstigt.. Han har vart såhär i 2v nu.. Jag vet att dom inte ska kunna bli förstoppad när man ammar eftersom bröstmjölk har en laxerande effekt men han äter ju ofta så han borde ju behöva bajsa snart!! Sist sket han ett stort lass igenom kläder och allt och det är ganska precis 7 dagar sen.

• Svar på tråden Bajsar sällan, fiser illa
  • BängtRagnhild

När jag helammade så bajsade ungen var 14:e dag ungefär... Och hans fisar luktade illa, jätteilla.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • pigglet

Mina bebisar har i vanliga fall bajsat många gånger/dag. Men så ibland kom perioder när de inte bajsade på 2 veckor, och de fisarna var inte av denna värld!!
    Kan tillägga att efter 2 veckor var inte bajset hårt, men enorma mängder. Jag kan inte fatta att det ryms så mycket i tarmarna.

(Vi hade en i föräldragruppen vars bebis bara bajsade på lördagar. Men då var det bäst att se till att båda föräldrarna var hemma, för när det väl kom så hamnade det överallt.)   

• saramy

Min elva-veckors har gjort så i perioder. Några veckor bajsade hon var femte dag, men sedan varje. Tarmarna verkar mogna på dem, så du kommer nog inte att ha det  så här för evigt. Nu har det gått tre dagar och vi väntar fortfarande... Jag hoppas att hon bajsar imorgon när jag är och simmar. 

• mammatillnovalie

Det har visat sig att han bajsar en gång i veckan - varje lördag! Denna vecka har det dock kommit 2 ggr, rejäla lass! Så han är väl en veckobajsare :P Men man vill ju kräkas när han fiser!! Fy fan.... Fattar inte heller hur dom kan hålla sig så länge med tanke på hur ofta han äter!

• APEB

Det skulle kunna vara jag som skrivit den här tråden, för det stämmer in på min lilla grabb 😅. Skillnaden är att jag inte helammar, han får ersättning i mellanåt ibland. Han skriker ordentligt några ggr under dagen,  magen spänner sig och han trycker för glatta livet. Sen kommer en liten illaluktande fis å han lugnar oftast ner sig efter det. Frustrerande att en liten fis kan orsaka en sån smärta som det verkar som 😞

Svar på tråden Bajsar sällan, fiser illa