• Anonym

Flyttanmälan

Hej!

Min son har varit skriven hos mig sen jag o exet separerade.NU ska vi flytta. 5 minuters bilväg från där vi bor nu. Hans dagis ligger närmare mig nu o kommer att ligga närmare mig då vi flyttar. Exet bor i samma stad som mig men dagis ligger närmare mig. Vi har vv o har haft det sen vi separerade. Pappan vägrar skriva på flyttanmälan för sonen. Jag har förstått att jag kan skicka in flyttanmälan till skatteverket utan hans underskrift och att det då kommer till en handläggare. Min fråga är nu : Kan skatteverket bara besluta sig för att skriva sonen hos honom? och bara ändra boendet fast han varit skriven här hela tiden.
    Tack för svar 

• Svar på tråden Flyttanmälan
  • Anonym (utredning)

Om sonen redan är skriven hos dig och pappan vägrar skriva på flyttanmälan så kommer det bli en utredning var barnet har mesta dygnsvilan, det är det primära. Sedan kommer sådana saker som avstånd till skola mm, och att sonen sedan innan är skriven hos dig.

Det är just därför man ska vara oerhört noggrann med att från början vara överrens VEM som ska ha barnet skrivet hos sig, har man en gång gått med på att den andre föräldern har boendet så är man ganska rökt. 

• Anonym

Hur mycket tid har barnet på dagis hos dig och hur mycket tid har barnet på dagis hos pappan? Vem står för försörjningen av barnet om ni räknar bort barnbidraget?

• Anonym

Sonen går på dagis lika mycket hos båda. Jag står för kostnaderna för aktiviteter, inköp av vinterkläder,mm.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-20 13:31:17 följande:
    Sonen går på dagis lika mycket hos båda. Jag står för kostnaderna för aktiviteter, inköp av vinterkläder,mm.
    Okej, exakt lika mycket tidsmässigt?

Har du barnbidraget och handlar för det?
  • Anonym

Ja, lika mycket. Hans dahis ligger närmare mig som sagt. Japp ,handlar för barnbidraget o mer därtill

Svar på tråden Flyttanmälan