Inlägg från: Ninni87 |Visa alla inlägg
  • Ninni87

BF mars 2013 - Skåningar?

Vi vill också ha en lättstyrd vagn, helst med svängars framhjul och den ska inte ta för stor plats när man fäller ihop den.
    Just nu lutar det åt en Brio Go.

På tal om bebiskläder så fick jag tips om att Bo Olsson i Tomelilla har fina.

• Ninni87

Nu har vi beställt barnvagn :)
    Fick ett bra erbjudande på 2012 års modell och då ingick även babyskyddet som man kan fästa på vagnen.

Jag tycker också att leksakerna är prisvärda på Ullared. Hann inte titta så mycket på kläderna då där var så sjukt mycket folk på den avdelningen. Vi köpte även sängkläder och spjälskydd till bra pris där.

Blir nog en tripp till Tomelilla för mig också snart.

• Ninni87

Ja vi är nöjda :)
    Vi köpte den på babyringen i Malmö. Mycket bättre service och kunnande än på Barnens hus där vi tittade först.

Det babyskyddet vi fick till är där vaggfunktion i så egentligen kan man nog använda den som babysitter. Men jag tror att sen blir lite klumpig så får nog bli en babysitter också.

• Ninni87

Jag har tänkt gå två veckor innan bf men just nu är jag sååå trött att jag bara längtar efter att vara ledig.

Jag har också högt blodtryck nu. Går till BM och kollar varannan vecka. Stiger det mer så blir det utredning men än så länge ligger det på gränsen.

• Ninni87

Välkommen Emmacarolin!
    Jag har också bf i mars, 23mars.
    Första barnet för mig och sambon och vi vet inte om det är en flicka eller pojke.
    Jag tror att det är en flicka i magen men vi får se :)

När i mars har du bf? Hur gammal är sonen?

• Ninni87

Vi har pratat lite om namn. Flicknamn har vi några stycken som båda tycker om, men pojknamn är jättesvårt ja. Vi har inte alls samma smak där.

• Ninni87

Vad roligt. Då blir det två pojkar och en flicka för er väl?
    Det här med 3D och 4D ultraljud, är det värt det? Hur tydligt ser man? Är bebisen sig lik sen när den kommer ut?

• Ninni87

Aha, var gör du ultraljudet om jag får fråga?
    Jag har hört något om att man jan göra 3D på MAS men vet inte om det stämmer.
    När har ni bästa ultraljud?

Det med namn tycker jag är jättesvårt, Speciellt pojknamn.
    Men Anton är fint :)
    Annars tycker jag namnen Simon, Viktor eller Filip passar med dina barns namn.
    Själv tycker jag om namn som Vincent, Timothy, Christian och Benjamin.

• Ninni87

Nu blev det något fel på mitt förra inlägg.

Jag får höra med min BM på måndag. Ska dit och kolla blodtrycket och fråga om mina blåa fingrar och att jag känner mig helt slutkörd varje dag nu.

William är ett av mina favoritnamn men tyvärr fick min ettåriga kusin det namnet. Annars hade jag valt det.

Svar på tråden BF mars 2013 - Skåningar?