Finns det hopp?
Hej allihopa..
Ska försöka gör amig så kort som möjligt, och hoppas på att någon här, som kanske har erfarenhet av något liknande kan hjälpa mig i hur jag ska tänka och förhålla mig till min man.
Vi träffades för 6 år sedan. Är särbos, inga barn. Han är 10 år äldre (han 40, jag 30). Han ser bra ut, är charmig. En konstnärssjäl. En känslig själ som gått igenom mycket i sitt liv. Han har haft mååånga tjejer innan mig, men aldrig hunnit skaffa familj eller liknande.
Vi hade det bra i 5 år. Sen kom bomben...Han fick testikelcancer. FUCK! Detta ledde såklart till både fysiska och psykiska problem. Han är idag friskförklarad men äter en del mediciner. Dock sitter de psykiska problemen kvar. När han var som sämst kunde vi såklart inte ha något som helst sexliv. När han sedan blev "frisk" satt ångesten och rädslan för deta hela kvar. Jag har stått vid hans sidan sida sedan detta hände (1,5 år sedan) och sagt att jag såklart väntar in honom. Detta verkar dock bara spätt på hans ångest och dåliga samvete.
Han gjorde för några månader sedan slut, ville skiljas pga av sitt dåliga samvete gentemot mig. Påstod att vi kanske bara ser varandra som goda vänner numera pga av den långa avhållsamheten- Han är fysiskt frisk men "kan" ändå inte komma sig för att ha ett sexliv med mig. Han Vill på många sätt, som han säger "Du är så underbar, jag vill vilja, men det tar stopp".
Jag försöker förstå honom, men det är svårt. Vi träffas fortfarande, eftersom vi har så mycket kärlek kvar för varann. Vi har en attraktion mellan oss fortfarande, Men inget sexliv. Vi har mycket annan närhet, sover nära, kramas och pussas. Han pratar han om "Om vi får våra barn" och "om vi köper ett hus.." osv. Han mår mycket bättre nu psykiskt än vad han gjorde för tex 6 mån sedan, men det här med sexet sitter kvar. Dock är han väldigt "flirtig" och sitt gamla charmiga jag med andra. Många tjejer har börjat ta kontakt med honom igen (antagligen efter de fattat att det tog slut mellan oss och ser sin chans.).
På flera sätt känner jag mig tagen för given. Han ger mig dock väldigt mycket uppskattning på alla sätt och vis. Har aldrig betett sig "illa" någonsin. Ställer alltid upp, är hur fin som helst. Men känner ändå att jag är den som är i underläge.. Det är HAN som är osäker. Det jag jag som väntar på HONOM osv.
Kan tillägga att han pratar med en psykolog.
Men... Hur hade ni agerat i mitt läge?