Anonym (för ung?) skrev 2012-10-14 12:47:07 följande:
Ja hur gör man egentligen för att en lite äldre man ska bli intresserad?
Är själv 28 år, smart, har jobb, ser bra ut..Och..jag attraheras av män som är 40-45 ungefär.
Har varit med på en dejtingsida ett tag och där finns onekligen attraktiva män i denna ålder. De blir intresserade av mig, vi går på dejter och de (och jag!)blir ännu mer intresserade...och sedan..kommer det fram att jag är för ung?? Då är jag bara intressant i egenskap av flirt, lite kul, för att jag är yngre. Ingen som de vill ha en seriös relation med.
Så ja.. hur gör man?
Första frågan är vad det är som gör att de inte är intresserade. Bara ålder låter som en undanflykt. Är du säker på att personerna du träffade inte redan har förhållanden och bara ville ha lite sex?
När du kommit upp över 40 brukar de flesta ha landat i sina liv. Om personen har barn kan det vara en störande faktor kan vara bökigt för en 45 åring med en 20 årig dotter att presentera sin 28 åriga flickvän.
Men det är även en fråga till dig, är du ute efter ett förhållande med barn? Detta kan påverka intresset för 40 årigen beroende på om han vill ha eller inte vill ha barn.
Utöver det brukar män i gruppen 40+are som regel vara mognare än 25 åringar, så det handlar även om hur du beter dig. Då jag själv tillhör denna grupp och gjorde slut med min flickvän som var i din ålder ganska nyligen kan jag dra några egna erfarenheter.
Det är bra om du är ganska rak med vad det är du vill ha ut av förhållandet, när ni kommer så långt. Det du förhoppningsvis kan förvänta dig tillbaka då är samma sak dvs att han är ärlig med dig om vad han är intresserad av.
Är det särbo, sambo, möjligt giftermål i framtiden. Är barn något någon av er funderar på och så vidare. Det allt för många kvinnor tror är att ni kan ta mannen som han är och sedan långsamt förändra han. Det blir inte bra om ni har en man med egen vilja. Självklart kan önskemålen förändras över tid, men ta då en öppen dialog i stället.