• Lellehs

Känner mig ful...

Är det bara jag eller är det fler som känner sig "fula" efter förlossningen? :/ Har bristningar, brösten hänger och man vill bara fräscha upp sig hela tiden men blir inte precis som innan... Vad gör man? Är det fel att göra silikon bröst om man vill ha det för att brösten inte ska hänga så mycket? Går det? (Om man hade haft råd)... Men sen har man ju världens underbaraste son, det är han som håller all glädje uppe! Ljuset om dagen. Tänk om kroppen inte hade förändrats men man ändå kunde haft sin bebis hos sig..

• Svar på tråden Känner mig ful...
  • Flisan79

Bristningar bleknar men det finns laser och dermaroller man kan testa.

Brösten kommer jag fixa. De gick från fasta 70 c till stora 75 e och tillbaka till tomma,sladdriga 70 c igen. Tänker bara fylla ut skinnet lite med antingen imlantat eller eget kroppsfett (vilket ger en fettsugning av magen på köpet )

Jag vill vara snygg!! Inte snygg "för att ha fött tre barn" vilket jag får höra nu, utan snygg! Punkt!

• mycketsaft
    Flisan79 skrev 2012-10-25 11:15:02 följande:
    Bristningar bleknar men det finns laser och dermaroller man kan testa.

Brösten kommer jag fixa. De gick från fasta 70 c till stora 75 e och tillbaka till tomma,sladdriga 70 c igen. Tänker bara fylla ut skinnet lite med antingen imlantat eller eget kroppsfett (vilket ger en fettsugning av magen på köpet )

Jag vill vara snygg!! Inte snygg "för att ha fött tre barn" vilket jag får höra nu, utan snygg! Punkt!

Det där med att fylla brösten med bukfett, finns det risk att vävnaden dör då?
  • Flisan79

Det är fettceller man tar ut och använder. Tyvärr så är just nackdelen att man inte vet hur mycket som överlever. Det varierar allt från 25-90%. Av den anledningen tvekar jag lite. Om bara 25% blir kvar behövs det minst en omgång till. Å andra sidan skulle jag föredra fett framför implantat samt att bli av med degen på magen . Body jet heter det eller body fat transfer.

• mycketsaft
    Flisan79 skrev 2012-10-25 11:27:10 följande:
    Det är fettceller man tar ut och använder. Tyvärr så är just nackdelen att man inte vet hur mycket som överlever. Det varierar allt från 25-90%. Av den anledningen tvekar jag lite. Om bara 25% blir kvar behövs det minst en omgång till. Å andra sidan skulle jag föredra fett framför implantat samt att bli av med degen på magen . Body jet heter det eller body fat transfer.
    Okej, ja man vill ju inte måsta göra om det. Jag vill inte ha implantat så det skulle vara perfekt med mitt egna fett. Nu när jag ammar är brösten ok så nu är det mest bristningarna jag stör mej på.. har provat dermaroller/microneedling faktiskt. har tom. startat en tråd om det men inga svar :p tyvärr inte så stor skillnad än.. www.familjeliv.se/Forum-4-46/m67057122.html
  • Flisan79

Samma här. Så länge jag ammar är jag faktiskt helt nöjd. Håller på att sluta nu så snart är de tomma igen.

Jag har ingen egen erfarenhet av dermaroller men det verkar vara väldigt individuellt hur bra det fungerar. Sen kör ju vissa väldigt ofta och andra sällan. Kag blev rekommenderad att göra det på salong för mina akneärr. Har haft turen att slippa bristningar förutom på tittsen.

• mycketsaft
    Flisan79 skrev 2012-10-25 11:44:42 följande:
    Samma här. Så länge jag ammar är jag faktiskt helt nöjd. Håller på att sluta nu så snart är de tomma igen.

Jag har ingen egen erfarenhet av dermaroller men det verkar vara väldigt individuellt hur bra det fungerar. Sen kör ju vissa väldigt ofta och andra sällan. Kag blev rekommenderad att göra det på salong för mina akneärr. Har haft turen att slippa bristningar förutom på tittsen.
    Det var inte så kul när jag slutat amma förra gången minns jag, till och med sambon sa: var dom verkligen så där små förr?
  • Lellehs

Finns mycket man kan göra och vill göra. Synd allt handlar om pengar i slutänden.. Tänkte på.. Solarium? Bleknar bristningarna snabbare av det? Jag vill också fylla ut mina bröst, bara så de inte ser så hängiga ut. Man kan ju inte ens använda en push up bh förrän något av brösten trillar ut om inte båda eller en bröstvårta syns. Jag stod på 75C innan och när jag ammade gick jag upp till 75F och nu är jag också nere på 75C igen -.-

• Flisan79

Tror inte solning är bra. Precis som med andra ärr så är risken nog stor att de snarare blir mörkare.

Hehe, ja push-up fungerar inte alls. Skinnet ligger liksom och skvalpar i botten och rinner ut i mitten ^^. "jag kallar mina bröst för chips, eftersom att de är lövtunna och refflade" lol

• Lellehs

Bleknar inte bristningar utav sol?
    Haha! Eller hur. Mina är likadana... Irriterande :P

• mycketsaft
    Lellehs skrev 2012-10-26 12:39:07 följande:
    Bleknar inte bristningar utav sol?
    Haha! Eller hur. Mina är likadana... Irriterande :P

Det säger min mamma att dom gör men hudterapeuten som gjorde midroneedling sa att man skulle undvika solljus innan det hade läkt. Kanske att det kan förbättras av solen när de redan har läkt och bleknat?
Svar på tråden Känner mig ful...