• Lellehs

Känner mig ful...

Är det bara jag eller är det fler som känner sig "fula" efter förlossningen? :/ Har bristningar, brösten hänger och man vill bara fräscha upp sig hela tiden men blir inte precis som innan... Vad gör man? Är det fel att göra silikon bröst om man vill ha det för att brösten inte ska hänga så mycket? Går det? (Om man hade haft råd)... Men sen har man ju världens underbaraste son, det är han som håller all glädje uppe! Ljuset om dagen. Tänk om kroppen inte hade förändrats men man ändå kunde haft sin bebis hos sig..

• Svar på tråden Känner mig ful...
  • Pluttan

Javisst kan det kännas jobbigt att kroppen blir lite förändrad efter förlossningen. Jag tex kämpar med en del övervikt. Men du försök kanske i första hand att tänka positiva tankar. Det tog nio månader för kroppen att ändra sig så det tar tid för den att ändra sig tillbaka. Visst kan man säkert göra om brösten om man vill det. Det är ju bara du som kan bestämma över din egen kropp. Men om du försöker, även att det kan ta emot ställa dig i speglen och se vad du gillar. Det kan ta ett tag att acceptera. Jag vet. Men jag älskar min kropp för det den är. Men vill givetvis komma ner i vikt för hälsans skull  Vad säger din man /sambo? Min sambo tycker att jag är den vackraste kvinnan på jorden. Då blir allt förstås lättare. Men lyssna på dig själv.

• Emitza

Vet precis vad du menar.. känner precis likadant :(

• Lellehs

Det är jobbigt. Vad gör man liksom? Hade bara velat ha tillbaka min kropp som den var innan. Går inte en dag utan att man tänker på det.. Usch, känner mig ful inför min pojkvän även om han inte säger det och säger att jag är fin.
    Svårt att tänka positivt när man inte kan ta bort bristningarna eller hängiga bröst..

• Tealhawk

Om du inte var beredd på att kroppen skulle ändras borde du inte skaffat barn.

These are not the droids you're looking for
  • Lellehs

Jo. Det har jag inte sagt?
    Det är bara jobbigt med bristningar, du kanske inte har några själv (om du har barn) så du kanske inte vet hur det känns.

• Tealhawk
    Lellehs skrev 2012-10-24 22:21:23 följande:
    Jo. Det har jag inte sagt?
    Det är bara jobbigt med bristningar, du kanske inte har några själv (om du har barn) så du kanske inte vet hur det känns.
    Jo, hela magen, nästan ända upp på revbenen och sedan hela vägen runt över höfterna och ryggen. Brösten är absolut inte som förr och väger 8 kilo mer än innan, som vägrar försvinna. Men jag bryr mig såhäääär lite, för jag vet att min sambo inte bryr sig, min son bryr sig definitivt inte, släkten bryr sig inte, inga av mina vänner bryr sig och blir jag singel så kommer ingen riktig man bry sig heller, så varför ska jag?
    These are not the droids you're looking for
  • Lellehs

Jag bryr mig inte så mycket av det heller om du har missförstått. Det är jag själv som inte tycker om det?! Sluta förnedra, skit i och skriv om du bara ska hålla på.. Jag tycker så här och du kan inte komma och ändra på det och skriva hur jag känner för det är inte som du tror ens.. ?!

• mycketsaft

Jag vet hur det känns :/ Särskilt bristningarna.. Hade redan innan jag blev gravid första gången dessutom.

• Danjella

ja samma här, har bristningar ÖVERALLT!!
    men mår sämre över allt häng man har fått.
    säger tillochmed emot min man när hann säger att jag är fin. mm dum i huvudet, I know ;P.
    men har blitt mycket bättre nu.
    försöker acceptera mig så mycket som möjligt!

bristningarna bleknar ju så dom inte syns lika mycket.
    de tar lite tid, går tyvärr inte o göra något åt det.
    man får må lite si sådär tills man blitt någorlunda återställd :)

mot bristningar så finns de väl nån as dyr salva på apoteket som skall få bristningarna att bleka fortare?

• mycketsaft
    Danjella skrev 2012-10-25 11:02:27 följande:
    ja samma här, har bristningar ÖVERALLT!!
    men mår sämre över allt häng man har fått.
    säger tillochmed emot min man när hann säger att jag är fin. mm dum i huvudet, I know ;P.
    men har blitt mycket bättre nu.
    försöker acceptera mig så mycket som möjligt!

bristningarna bleknar ju så dom inte syns lika mycket.
    de tar lite tid, går tyvärr inte o göra något åt det.
    man får må lite si sådär tills man blitt någorlunda återställd :)

mot bristningar så finns de väl nån as dyr salva på apoteket som skall få bristningarna att bleka fortare?

Jag har en svindyr salva plus att jag gått på microneedlingbehandling, blev lite bättre men det har ju inte läkt klart än..
Svar på tråden Känner mig ful...