Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!
Loriyana skrev 2012-10-09 15:03:56 följande:
Varför fick jag inte lustgas? Åkte in med värkar, de sa att jag inte skulle föda eftersom värkarna var oregelbundna...jag tjatade och fick stanna kvar ändå. De gav mig en alvedon och lämnade mig och sa till mig att sova lite. Jag började kräkas överallt, de kom tillbaka och bebisen var på väg ut. Jag bad om smärtstillande men de sa att eftersom jag tagit avlvedon så måste jag vänta fyra timmar. Förlossningen gick snabbt, men jag erbjöds aldrig lustgas...undrar om det var någon speciell anledning till detta? Fick aldrig några svar eftersom strax efter förlossningen fick jag raskt promenera till patienthotellet eftersom de behövde rummet. De gav mig en massa info på vägen, men jag hade precis fött barn, klockan var fem på morgonen och jag var dödstrött! Är dessutom ensamstående mamma. Var otroligt förvirrande, låg där ensam på patienthotellet och hade ingen aning om hur jag kunde få mat eller hjälp. Bebisen kräktes på filten och jag visste inte var jag kunde få en ny filt, så jag virade henne i ett örngott. Bestämde mig för att åka hem eftersom all var så förvirrande och jag kände mig så ensam och utsatt. Men min fråga är...har du någon aning om varför jag inte fick lustgas? Får man inte lustgas om man tagit alvedon? Ojdå det vet jag faktiskt inte. Vi erbjuder alla i pågående förlossning lustgas. På patienthotellet fanns väl telefon där du kunde ringt efter personal eller???