Inlägg från: Anonym (Barnmorskan.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnmorskan.)

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Bumblebeegirl skrev 2012-10-11 08:36:07 följande:
    Fast där har du fel!! Jag blev fastbunden mot min vilja under mina båda snitt, vilket var hemskt då jag lider av klaustrofobi..ingen lyssnade utan viftade bort det. Jävligt dåligt tycker jag. Upplevde mkt nonchalans för övrigt under snitten..

Fruktansvärt i så fall. Varför ska man binda händerna på kvinnor under ett ks? Jag håller med- väldigt dåligt gjort.
  • Anonym (Barnmorskan.)
    Anastaziah skrev 2012-10-10 23:43:55 följande:
    Ja precis. =)   www.guld-kristall.se/lotusfodsel/
    Gör som havet våga!

Hejsanhoppsan vilken fin tanke;) Jag har inte hört att vi har lotusförlossningar hör i Sverige men kanske grabbar fel.
  • Anonym (Barnmorskan.)
    control skrev 2012-10-11 09:55:07 följande:
    Varför är barnmorskor så påstridiga när det gäller amning?

Hur menar du? Om du väljer bort amning är det ditt val. Men väljer du att amma och du inte riktigt får till det, men verkligen vill fortsätta så hjälper vi dig på alla sätt och vis att få till en bra amning.
  • Anonym (Barnmorskan.)
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-11 09:57:15 följande:
    Hejsanhoppsan vilken fin tanke;) Jag har inte hört att vi har lotusförlossningar hör i Sverige men kanske grabbar fel.

Oj så många stavfel det blev. Jädrans IPad;) men kanske har jag fel borde det stå så klart.
  • Anonym (Barnmorskan.)
    sussi02 skrev 2012-10-11 10:30:32 följande:
    hej bm jag undrar hur ont gör en epidural spruta jag är gravid nu i tredje månaden och ska få mitt sjätte barn men har aldrig vågat ta den sprutan vad tycker du e den bra eller jag menar hjälper den mot värkarna

Det är olika hur ont den gör. Många är rädda i onödan för den. Den gör underverk under öppningsskedet;)
  • Anonym (Barnmorskan.)
    Kitty baby skrev 2012-10-11 10:59:35 följande:
    Hej! Mitt första barn föddes i vidöppet läge efter en mycket smärtsam förlossning. Jag undrar hur stor sannolikheten är att även mitt andra barn ligger vidöppet? Kan man inte kontrollera det på förlossningen? Med första upptäcktes det när man skulle sätta sugklocka.

Visst kan de kontrollera på förlossningen hur barnet ligger. Bm eller läkare känner ju genom en vaginal undersökning hur barnet ligger i förlossningskanalen genom att känna efter suturer och fontaneller. Hur ditt kommande barn kommer att ligga vet man inte i förväg.
  • Anonym (Barnmorskan.)
    Baloo81 skrev 2012-10-11 11:27:22 följande:
    Hur vanligt är det att man lämnar personen i förlossningen under 3 timmar och när man ringer så kommer ingen?

Hur vanligt vet jag inte generellt i landet men det bör inte ske. Kom det aldrig någon eller hur menar du?
  • Anonym (Barnmorskan.)
    Anonym (hanna) skrev 2012-10-11 11:27:43 följande:
    hej,  jag undrar en sak, innan jag år preventivmedel så hade jag regelbunden mens och märkte aldrig av ägglossning. sen har jag haft p-piller och nu senast nuvaring i tre år, slutade för ett halvår sen och sen dess så har jag ofta ont nere i buken på ena sidan i mitten slutet av perioden innan mens. Är det normalt att man känner av ägglossning mer när man slutat med preventivmedel?? Har du några åsikter om rosenrot som hjälpmedel för att bli gravid?? 

Hejsan. Visst kan det vara så att du känner mer nu när du inte tillför kroppen några hormoner över huvudtaget. P-piller används ibland just för svåra menssmärtor.
  • Anonym (Barnmorskan.)
    Anonym (Gravid.) skrev 2012-10-11 12:52:45 följande:
    Är det många som använder sig av en tens apparat vid förlossning? Hjälper det? :)

Det är en del som använder det. Brukar fungera fint under latensfasen och öppningsskedet ;)
  • Anonym (Barnmorskan.)
    Anonym skrev 2012-10-11 20:34:58 följande:
    Hej, jag är gravid i v. 33+3 och har haft flera extra kontroller på spec MVC då mitt 1a barn föddes ca 3mån för tidigt. På extra kontrollerna kollar dom längden på min livmodertapp (?) och för 2v sedan så var den 2,5cm lång och jag blev precis "godkänd". Imon har jag ytterligare en kontroll och det jag undrar är hur kort får tappen vara nu?  

Hur kort den får vara för vad? Inläggning? En tapp kan öka på sig. Hoppas det går bra för dig imorgon.
Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!