Inlägg från: Curious |Visa alla inlägg
  • Curious

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

När min dotter föddes gick allt väldigt smidigt och bra. Epiduralen tog precis perfekt och jag kunde utan någon smärta alls sitta och läsa skvallertidningar fram till krystvärkarna startade. När krystvärkarna startade tog det ca 30 minutet innan dottern var ute och allt gick väldigt bra. MEN, det som störde mig enormt mycket var att mitt i krystarbetet blev jag och sambon lämnade helt ensamma i ca 10 minuter eftersom det var väldigt många som födde just då så de var tvugna att springa iväg en stund med motiveringen att "det här går ju jättebra pch du är jätteduktig, så fortsätt precis som du gör nu så kommer vi strax tillbaka". När vi blev själva tappade jag verkligen all motivation till att fortsätta eftersom jag ville ha en barnmorska med och jag var rädd att något skulle gå snett om bebisen skulle komma ut när vi var helt själva. Detta var min första förlossning och jag visste inte alls hur det brukar gå till, och detta gjorde att jag kände mig extremt utsatt vilket jag inte alls kände innan båda barnmorskorna försvann iväg. Min fråga är om det över huvud taget är ok att lämna någon helt ensam (dvs. utan någon personal) mitt i krystvärkarna? Är det vanligt att man gör på det här sättet och i så fall varför?

Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!