Inlägg från: SuperMumy |Visa alla inlägg
  • SuperMumy

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Jobbar ni med sen avnavling?

Cogito, ergo sum
  • SuperMumy
    Anonym (undrande) skrev 2012-10-09 20:32:08 följande:
    Jag undrar om du upplever det som negativt när det kommer in någon som tackar nej till det mesta? Tex vill inte ha vitamin K, ingen CTG, ingen undersökning av livmodern osv. Är det irriterande? För det finns ju vissa som bara vill bli lämnade ifred utan en massa tester och annat invasivt. Sen undrar jag finns det de som inte skriker eller gråter eller stönar alls på sin förlossning? Knäpp fråga jag vet, men undrar ungefär hur ofta det händer att det kommer in någon som är så, alltså föder tyst.  

Undar det samma och även hur ni ser på sen avnavling?
    Cogito, ergo sum
  • SuperMumy
    Anonym (Varför?) skrev 2012-10-10 07:12:38 följande:
    Hej! Varför kan man inte få sen avnavling vid kejsarsnitt?

Hittade en jätte bra tråd här på FL om sen avnavling vid kejsarsnitt. Med evidensbaserad forskning som den BM hänvisar till!
    Cogito, ergo sum
  • SuperMumy

Sök på "viktig info som MVC och förlossningspersonal brukar hoppa över" tror det var det. Kan net länk från mobilen.

Cogito, ergo sum
  • SuperMumy
    Anonym (oxå BM) skrev 2012-10-10 16:10:56 följande:
    Jag tror att du faktiskt bara sitter och känner dig duktig jag om jag ska vara ärlig. Kanske en läkare skulle erbjuda samma tjänst med: Jag har ont "här" vad kan det vara tror du? Och sen får doktorn sitta och spåna... :(  Nä, DISS för mig och de flesta av dina kollegor skulle jag tro! 

Verkar som du är den enda som inte uppskattar tråden så varför inte lämna den bara?
    Cogito, ergo sum
Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!