Inlägg från: Hanniz |Visa alla inlägg
  • Hanniz

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Hej hej!

Jag är gravid med mitt 3:e barn i vecka 41+2, tjohoo ;)

På måndag kommer jag, vecka 42+0, att bli igångsatt om bebisen inte kommit.

Jag är nyfiken på metoder för igångsättning.

Första barnet var en igångsättning i 42+0. Då tog man hål på hinnorna och min dotter var ute efter 3 timmar.

Min son, 1,5 år, var en spontan förlossning där han var ute ca 2,5 timme efter första värken och 9 minuter efter att vattnet gått.

Jag har nu, av förklarliga skäl, fått höra att jag har haft snabba förlossningar och därför undrar jag om det är någon speciell metod som är mer lämplig än någon annan.

Tack och hej!

• Hanniz

Tack för svar! Det var jag som väntar 3:e barnet och frågade om igångsättning.

Jag var hos min bm idag och gjorde hinnsvepning.

Tappen är framåt, är öppen 3 cm och bebisen är fixerad.

Då kanske jag kan hoppas på hinnspräckning istället för gel, ballonger och annat jsg hört talas om :)

• Hanniz

Tack "barnmorskan" för din information som jag ställde ang ingångsättning för ett par dagar sedan.

Det är dock inte nödvändigt längre då dottern tittade ut igår morse, 41+2. :)

I måndags hos bm var tappen lite framåt och jag öppen 3 cm.

I går kände jag första värken 04.30 och 06.37 var dottern ute. Fort som sjutton gick det, jag fick hämtas med ambulans på motorvägen, vattnet gick i ambulansen (6 minuters bilfärd i ilfart) och efter 4 minuter på förlossningsrummet var hon ute.

Maken som parkerade bilen hann inte fram i tid men en frisk tjej fick vi iaf!

Tack för din info! :)

Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!