Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!
Hur blir man barnmorska?
Hur blir man barnmorska?
jag blev igångsatt dagen efter BF datumet pga min ulcerös colit. (fick alltså inte föda fram ett för stort barn). ja va 4 cm öppen när ja kom in till FL för igångsättningen. de tog hinnan. 5 timmar efter e tog hinnan va min son ute. sprack ingenting. sydde endast 2 stygn pga den tråden han hade på huvudet skavde lite. första barnet detta. Nu ska det bli samma sak igång med barn nr 2. är i vecka 34 nu. och ska prata om igångsättning nästa vecka när dte ska ske osv. Jag hoppas att ja får komma in nån vecka innan bfdatum. då jag ha ett svårt skov med magsjukdomen nu. och nu min fråga... kan ja vänte mig en snabbare fl med nr 2? eller kan det bli väldigt utdraget.? barnet är fixerad med ruckbart nu. och ja har en väldig press neråt. mycket Sd. även i vilandes. tacksam för svar. sen vill ja ge er alla bm en stor eloge! jag hade en underbar tid både på FL och eftervården :)
ursäkta alla stavfel, hade lite bråttom :)
Du som undrade om tvillingar. En kompis till mig har två tvillingpar. Fyra pojkar alltså. Hon fick dem med 1,5 års mellanrum
Kanonbra tråd! De som inte gillar detta kan bara gå här ifrån om det nu stör så mycket!
Har en fråga till. Nästa vecka ska ja prata om en igångsatt. Och undgår nu. Kan ja begära om att få bli igångsatt två veckor innan? Som det är nu kan ja inte gå utanför dörren utan nästa ha en toa i närheten. Ha väldigt jobbigt med min magsjukdmm nu. Även en jätte svår foglossning och mycket sd. Kan de neka mig att få två veckor innan bf datumet. Är i vecka 34 nu. Och knappt så jag orkar längre. Och mitt hb bara sjunker mer och mer och få inte ta några järntabletter.
Ursäkta stavning. Skriver från mobil
Är det normalt att ha så ont mellan benen så att man knappl klarar gå. Känner sån press neråt och känner mig svullen. Och mycket sd? Vecka 34. Känns precis som att vattnet skulle kunna gå när som!
Har haft svår foglossning både första och nu denna grav. Men är absolut inte den känslan. Vet att hon är fixerad men ruckbar. Kanske hon sjunkit längre ner nu? Verkligen jättejobbigt. I morse kunde ja knappt räta ut kroppen när ja skulle ställa mig upp. Ont i nedre delen av magen och neråt kan man säga.
Vecka 35 imorgon skulle ja skriva oxå.