Inlägg från: Underbar |Visa alla inlägg
  • Underbar

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Hur många barnmorskor ska enligt rutin närvara under förlossningen?

Kan man anmäla till socialstyrelsen att man inte kände sig sedd under förlossningen?

Anledningen till att jag frågar är för att jag flera ggr under min förlossning sa att jag var rädd, jag frågade vad som skedde och fick inget svar flera ggr. En barnmorska var närvarande hela tiden medans den andra sprang emellan mig och någon annan, på slutet kom en ny bm in för att hjälpa den som varit närvarande hela tiden.

Barnmorskan tittade menande på min sambo när jag frågade vad som skedde, fast vi hade skrivit förlossningsbrev där vi beskrev att han inte är bekväm i sjukhusmiljö.

Till saken hör dock att barnmorskan som närvarade hela tiden har ringt upp mig i efterhand och bad om ursäkt för att hon "missade" att svara på mina frågor.        

• Underbar
    Anonym (oxå BM) skrev 2012-10-09 16:04:49 följande:
    OM du är BM så vet du väl att det heter retraherad?? Retarderad är ju "mentalt efterbliven". Lite olustigt om du säger till kvinnorna att de är det! :)

Men du har ju fel även du. "Retarded" heter det på engelska, om vi nu ska vara petiga!
  • Underbar
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-09 18:00:39 följande:

Det bör vara två bm i slutskedet. Vilket du även hade. På vilket sätt kände du dig inte sedd när du hade en närvarande hos dig hela tiden???

Pga att jag upprepade ggr sa att jag var rädd och ville veta vad som hände utan något gehör. Barnmorskan stod och skrev på datorn väldigt mycket och satt nere vid min fotända och tittade menande på min stackars sambo som blir spyfärdig i sjukhusmiljö.

När bebis väl var ute så fick min sambo hjälpa till att tvätta av mig FASTÄN vi skrivit att han inte är bekväm i sjukhusmiljö. Hon verkade helt enkelt ignorera våra önskemål. 
  • Underbar
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-14 12:53:25 följande:

Har du provat att ta två Alvedon, ett varmt bad och vila lite för att se om det lättar ?

HAHA, ni är lika inprogrammerade hela högen!

Jag trodde faktiskt ärligt att du var ironisk först. 
Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!