Inlägg från: Lilla W |Visa alla inlägg
  • Lilla W

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Hej! Min son kom i v35 +1. Vattnet gick och sen var det igång, värkarna kom igång av sig själv, 12 tim senare kom lillen. Förlossningen gick jättebra och lillen mådde bra. Varför han föddes tidigt fick jag inget svar på och vet att ingen kan ge mig det, men undrar om du har nån teori varför man föder tidigt efter en graviditet som från min sida upplevdes smärtfri. Jag mådde jättebra! Jobbade samma dag som jag födde. Jag är kort o liten, kan det ha påverkat? Va rätt rejält förkyld nån vecka innan, en hel del sammandragningar men upplevde dom inte som smärtsamma. Vet oxå att jag hade biplacenta, kan det påverka? Alla prover som tog gällande infektioner odyl var neg. Funderar ju lite på detta eftersom vi planerar fler barn, vill ju helst inte föda tidigt igen såklart.

• Lilla W

Kan inte citera från mobilen. Det var jag som frågade om att föda prematurt. Det var väl just det som var grejen, att jag mådde jättebra hela graviditeten, tog väl hand om mig, motionerade, vilade, åt bra, drack inte ens kaffe, ingen stress....inga infektioner, alla värden konstant jättebra, 30 år, oså poff så gick vattnet bara....har lite svårt att smälta att det bara "händer", varför går vattnet bara lixom. Förstår att du inte har svar på det ville bara dela mina tankar lite :) Har du nån uppfattning om hur vanligt det är att man föder prematurt igen om det skedde första gången?

• Lilla W

Passar på och ställa en annan fråga oxå ;) Jag fick en muskelbristning på livmodern i samband med förlossningen vilket upptäcktes några veckor efteråt iom att jag fick feber o hade ont. Kan det påverka min livmoder vid en ev. till graviditet o förlossning? Fick ingen direkt förklaring till varför det sker o vad det är, bara penicillin, eftersom min snabbsänka va jättehög, som jag inte behövde egentligen vad jag har förstått?...Muskelbristning

Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!