Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

hej barnmorskan .)

jag undrar varfor man blir samre behandlad pa forlossningen och bb nar man har sloja eller niqab?? borde inte barnmorskor behandla alla lika bra oavsett vad de personligen tycker om sloja eller niqab?? 

• ummabdilleh
    Anonym (Barnmorskan.) skrev 2012-10-09 14:37:06 följande:

Hmmmm det är trevligt att se vad man gör när man arbetar. Därför ber vi mammor att ta upp klänningen vid undersökning. De flesta tar av sig utan att bli tillsagda. Vad du har på huvudet spelar ingen roll.

jo klart man tar av niqaben eller slojan..det gor vi alla, men jag menade mer att barnmorskorna pratar otrevligt med en, efter forlossningen trycker de upp ett formular pa tusen sidor om fragor till par som ar slakt, trots att man redan sagt att man inte ar slakt med sin man eller ens fran samma land eller varldsdel, de vagrar komma in med mat utan tvngar en att ga ut och hamta sj trots att man har sa ont att man inte kan ga..
  • ummabdilleh
    hellokill3r skrev 2012-10-09 14:53:45 följande:

Jag har aldrig hört om nån som fått in sin mat på rummet, så det beror nog ej på niqaben.

jag menar inte att det ar rutin att de ska hamta at en utan om man har sa ont att man inte kan ga och hamta sj,manga kvinnor jag kanner som haft ont och inte kunnat ga och hamta mat har fatt in man pa rumet, for man ska ju inte behova vara hungrig??jag daremot fick inte det och fick aven en utskallning for att jag hade sa ont och inte kunde ga och hamta sj
Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!