Inlägg från: Anonym (Missades) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Missades)

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Jag förstår att ni har svårt att vara hos alla blivande föräldrar hela förlossningen, men undrar ändå om det jag var med om är vanligt. Jag hade vid min första förlossning ett långt värkarbete och en dag då det var många andra som födde barn så valde min dotter att komma till världen. BM tog hål på mina hinnor vid 7 cm och jag fick direkt krystvärkar hon trodde mig inte och lämnade rummet, tre krystvärkar senare var min dotter född och en undersköterska larmade och ropade på förstärkning, jag är blödarsjuk och förlorade mycket blod. Det tog lång tid att komma över detta, och ursäkten jag fick var att det var många som födde samtidigt och att det inte brukar gå så fort första gången, 38 timmar tycker jag inte är fort. Har ni någon gräns på antal förlossningar eller måste ni ta in så många det går?

• Anonym (Missades)

Kan tänka mig att BM syftar på att man är lite frispråkig? Jag sa rakt ut till min man att han luktade äckligt i munnen, ena stunden ville jag kramas andra skulle han vara på avstånd. Morrade lite när han var på toa :)

• Anonym (Missades)

Har du någon erfarenhet av att barnen blir större för varje gång? Min etta var 3600g tvåan 3800 tänker att trean kanske kommer ligga runt 4?

• Anonym (Missades)
    Anonym (oxå BM) skrev 2012-10-10 16:10:56 följande:
    Jag tror att du faktiskt bara sitter och känner dig duktig jag om jag ska vara ärlig. Kanske en läkare skulle erbjuda samma tjänst med: Jag har ont "här" vad kan det vara tror du? Och sen får doktorn sitta och spåna... :(  Nä, DISS för mig och de flesta av dina kollegor skulle jag tro! 

Vad tråkigt att du som också är BM ser ner på denna tråd, det är ju fantastiskt av TS att starta denna tråd och dela med sig av sin kunskap. Lämna tråden istället för att sitta och hacka ner på stavfel och sånna löjliga saker, du beter dig som om du vore avundsjuk!!
Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!