Inlägg från: Anonym (XX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!

Blir ni under utbildningen uppmärksammade på att det tyvärr finns många kvinnor som utsatts för sexuella övergrepp tidigare i livet och som kan behöva extra stöd eller ha speciella önskemål under förlossningen?

• Anonym (xx)

Vet inte om du redan har svarat på den frågan, men på vilket sätt brukar tredje förlossningen vara knepigare? Och vad är i så fall förklaringen till detta?

• Anonym (XX)

Efter två normala graviditeter och två vaginala förlossningar lider jag av svår ansträngningsinkontinens. Om jag hoppar studsmatta läcker det rejält. Försökte mig på att börja jogga för ett år sedan. För att överhuvudtaget kunna genomföra det så kunde jag inte dricka något några timmar innan passet, kissa direkt innan jag sprang iväg med största nattbindan vilken var överfull och läckte när jag var klar. Det läcker alltså inte lite utan RINNER fullständigt. Det tog inte många pass innan jag la ner det projektet Har tränat knipövningar men blir inte bättre. Är gravid med tredje och sista barnet nu. Är riktigt rädd att inkontinensen kommer förvärras ytterligare av en vaginal förlossning. Borde jag be om kejsarsnitt istället? (är inte förlossningsrädd utan inkontinensrädd)

Svar på tråden Jag är BARNMORSKA på förlossningen och BB. Fråga mig vad ni vill!!!