• WithLove

Hur många här inne fungerar bonuslivet för?

Sindyrella1983 skrev 2013-01-09 16:35:00 följande:
    Jag lever med en man sedan tre år tillbaka, han har två barn... jag har inga, men vi vätnar på IVF för ett gemensamt.
    Jag älskar barnen som mina egna, tycker det är tomt när dom är hos sin mamma och saknar dom. Dom hade med glädje fått bo hos oss alltid för min del Glad
    Jag är glad att jag träffade en man med barn, det har gjort mig toksäker på att det är han jag vill ha som pappa till mina barn, jag vet hur han resonerar, hur han vill ha sina barn uppfostrade osv. Han har aldrig tagit mig förgivet men för mig är det självklart att vi lever som vilken famlij som helst den veckan som vi har barnen. Vi gör saker så som två biologiska föräldrar delar på ansvaret. JAG vill att det ska vara så, JAG vill vara en del av deras liv på riktigt och inte bara i bakgrunden som en vän. JAG vill att dom ska respektera mig som dom gör med sina föräldrar och det fungerar utan några problem överhuvudtaget!

Jag är sååå glad att ha det så bra! Jag njuter av att mysa i soffan, laga familjemiddagar och hitta på roliga saker =)
    Jag kunde inte ha skrivit bättre själv, det är precis så det är för mig. Vi har precis börjat försöka att skaffa ett gemensamt. Hur gamla är dina bonusbarn? Jag har 2 bonustjejer på 10 och 5 år.
  • WithLove
    sandraabinger skrev 2013-08-05 11:47:50 följande:
    Är det någon här som vet om den biologiska pappan (har hela vårdnaden) kan göra styvmamman till vårdnadshavare också? :)
    Är det inte så att du måste adoptera barnen då?
Svar på tråden Hur många här inne fungerar bonuslivet för?