• kaktusen66

Hur ska jag komma i form???

Fick barn för 1 månad sedan. Gick totalt upp 20 kg, har gått ner 10 kg men har 10 kg kvar

Jag helammar men vill komma i form snabbt, någon som har bra tips?

Känner att jag inte vill experimentera för mkt med kosten eftersom jag ammar (utesluter dock sötsaker) och kan ännu inte promenera så mkt då jag fortfarande känner av foglossning...

Tips???

• Svar på tråden Hur ska jag komma i form???
  • gravid

Du får nog ta och lugna dig lite :)
    Njut av tiden med ditt barn istället!

• Vallmohjärta

Jag förstår dig, vill också komma i form. Fick barn ungefär när du fick, gick upp 20 kg under graviditeten och har 10 kvar. Det jag längtar efter är mina vanliga byxor. Tråkigt att fortfarande ha byxor med mudd :( Njuter av bebis gör jag självklart!

• Veritaslux

Jisses, en månad är ingenting, din kropp har inte ens läkt ännu! Ta det lugnt och njut av tiden! Foglossningen kommer också förhoppningsvis ge sig om du bara lugnar dig lite. Men kika gärna efter mer skonsamma träningsformer som simning, yoga, core  osv. Du kan också börja statiska magövningar som plankan osv (inte sit-ups, det ska du absolut inte göra, men statiska övningar bara bra).

Jag gick upp nästan 30 kg och tyckte första tiden var jobbig eftersom jag fick använda mammakläderna (som jag höll på att spy på för övrigt) under ganska lång tid. Men successivt gick jag ner och i våras, efter nästan ett år, var jag tillbaka på nästan min gamla vikt och kommer i nästan alla gamla kläder. Jag har tyvärr en liten bilring kvar som jag kämpar med, men den beror nog mest på min sviktande motivation sedan i somras. Och att fettet tyvärr har en förmåga att samlas på en punkt på mig...

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • ninaflower

promenera med stavar, det gjorde jag en månad efter förlossningen med första barnet.
    När mannen gick till jobbet tog satt jag på mig bärselen och gick ca 2km.
    Jogga kan du börja med efter återbesöket hos läkaren.  

Svar på tråden Hur ska jag komma i form???