Inlägg från: Cattis86 |Visa alla inlägg
  • Cattis86

Ni som adopterat från Polen! :)

Jag och min man ska adoptera från Polen! Våra handlingar skickades dit i onsdags, äääntligen! :D Nu har man ju såklart massor med frågor och funderingar som ni andra som adopterat kanske kan svara på :)

Vad händer nu med våra papper i Polen? Tydligen så skickas dem först till BFA:s kontaktperson i Polen, jag antar att dem sen ska skickas på översättning? hur lång tid tar det och vart skickas dem sen?

Nu är det ju en väntan till BB på 1-2 år, men vi har ett medgivande på 0-36 mån, men Polen kräver ju 0-24 som lägst.. kan det gå lite fortare då för oss?

Hur har eran process gått till fr.o.m att era papper blev skickade till Polen? Vad hade ni för ålder i medgivandet och hur lång tid tog det innan ni fick BB?

Berätta vad ni vill! Just nu är detta det enda jag kan tänka på så jag är intresserad av att höra vad som helst!! :D

• Svar på tråden Ni som adopterat från Polen! :)
  • Cattis86

Hej a_mamma73 :) Tack för ditt svar! Vi är helt på det klara med att det kommer många barn med FAS-skador och andra handikapp från Polen och vi har inte begärt att få ett helt friskt barn heller :) Och förresten är ju det aldrig någon garanti. Även om barnet verkar "friskt" när man får det så kan det ju vara något "fel" ändå som inte visar sig förens barnet blir större.. Fast på dig så låter det nästan som att alla mindre barn som kommer från Polen är SN-barn, och så är det väl ändå inte?

• Cattis86

Zebrima jag håller med dig! Och tror nog att dem där 25%en stämmer bättre än att alla små Barn från Polen skulle ha FAS..

• Cattis86

Det var väldigt intressant fakta du kom med där i #5 och det stämmer nog rätt bra och d e nog så att dem går rätt mycket på "matchningen" vilket barn som skulle passa bäst i en viss familj.. dem matchar ju till och med utseendet på barnet ibland med nån av föräldrarna, ofta med pappan.. D e ju ingen slump direkt att a-barn och a-föräldrar kan påminna om varandra utseendemässigt :)

Svar på tråden Ni som adopterat från Polen! :)