amejay skrev 2012-10-12 23:33:49 följande:
Det är tänkt att det ska bli djungeldjur, sen har vi inte sett att jag klarar av det än.
Så därför är jag tacksam för lite tips på vad man ska tänka på när man modellerar, material mm
Nu vet jag inte om du är lika mycket nybörjare som mig, men ifall att:
Använd antingen sp eller marsipan, inte fp. För att kroppen inte ska sjunka ihop kan det vara bra att ha i en liten nypa CMC medan man knådar bollen. Behövs bara till större bitar! Ha bild på djuret framför dig så du får till proportionerna. Huvudet ska vara större än man tror! För att få jämnstora ögon, fötter etc gör först en boll som du sen delar på hälften. Se till att ögonen inte tittar rakt fram. Till marsipan behövs inget klister för att fästa bitarna i varandra. Till sp är det bra att anvnda vatten. Till vissa delar behövs klister (En nypa CMC blandat i ett par 2 msk vatten, ca och som fått gojja till sig öer natten) Men var försiktig med klister! Det blir helt blankt och syns väl mot den matta sp:n! För att stadga upp huvud och t.ex. armar på en apa behövs spagetti (okokt så klart).
Apa och panda och pingvinerna ovan är det enda jag gjort, så jag hoppas du får mer tips från expertisen!
När jag gjorde
apan använde jag boken suger animals, den kan jag rekommendera! Där finns beskrivningar på krokodiler mm!