Inlägg från: Smulan1979 |Visa alla inlägg
  • Smulan1979

Amejay: alla har nog sina favoriter för att modellera, men jag gillar wiltons sp allra bäst om det inte är blommor då använder jag hellre fp.

• Smulan1979

Ova: kan det funka bättre med någon slags smörkräm? Annars så är jag inte så förtjust i just grässpritsaren jag heller, länge sen jag använde den...

• Smulan1979

Snurraan: när du ska färga riktigt röd så använd extra red och gärna någon annan riktigt djup röd om du vill få den riktigt blodröd. Brukar funka bra tycker jag men det går åt några klickar av extra red.

• Smulan1979

Snurraan: jag har försökt med rosa och jag tyckte inte riktigt att det gick att få helt jämnt. Bättre med svart så fall, även om jag bara delvis täckt en tårta med svart.

• Smulan1979

Snurraan: det kan säkert gå jättebra, men jag lyckades inte men bra idé att testa på en egen tårta först (gjorde jag med).

• Smulan1979

Meanwhile: jag har gjort 5-våningstårta på det sättet (100 personer ca). Hade sugrör och blompinnar de 2 lr 3 nedersta lagren. Var väldigt stabilt så det var inga problem. Vill du se den så finns den på www.mariasbaksida.blogspot.com under bröllopstårtor.

Lycka till hur du än gör!

• Smulan1979
    snuurran skrev 2013-08-06 16:58:55 följande:

Någon som har tips på den godaste godisfluffen+ nån fyllning som passar till? :)

Jag gillar också dumlefluff (inte för att jag provat så många). Tycker man bör ha ngt syrligt till, hallon tex.

Min favoritkombo är annars dumlefluff, vaniljmousse och lågsockrad svartvinbärssylt (som jag gör själv.
  • Smulan1979
    substitutet skrev 2013-08-25 08:58:58 följande:

Fyllningsfråga till er experter smile2.gif Känns som jag snöat in på choklad/hallon eller choklad/jordgubb... Ska göra doptårta där ena lagret är beställt choklad (mjölkchokladfluff), det andra fick vara valfritt. Kan man kombinera med limemousse??? För den är ju vansinnigt god i sig smile1.gif Kom med smaskiga tips annars snälla smile1.gif

Jag har gjort chokladfyllning ihop med blåbärsmousse, vilket blev väldigt gott.
  • Smulan1979

Jag har en airbrush, men har bara testat med de särskilt avsedda färgerna. Antar att annat som är lättflytande kan funka, sen ver jag inte hur tex karamellfärg fastnar?

Berätta gärna om du testar

Svar på tråden Tårttråden del 18