• Anonym

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Anonym skrev 2012-10-04 16:56:52 följande:
    Jag tror att de som kritiserar kunderna på ett drygt är någon konstig kvarleva från eran när det var riktigt coolt att bli frisör och krävdes typ 5,0 för att bli det. Hos dem verkade attityden att de är coolare än kunderna ha grundmurats. 
    Även tanterna i sminkdiskarna var otroligt nedlåtande förr i tiden. Jag tycker att det skedde en förändring runt millennieskiftet. Elaka tanterna med kakig foundation byttes ut mot yngre förmågor som insåg att kunden betalade deras löner, bäst att vara serviceminded och lyhörda alltså.  
    Haha! Men i vilket universum ser folk upp till frisörer? Ens förr i tiden?
    Det är alltid lika märkligt när människor som är beroende av kunder beter sig otrevligt och klumpigt. Det är ju så himla lätt att gå till någon annan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-04 16:50:47 följande:
    Vad många det är som blir otrevligt behandlade av frisörer! Intressant! Vad säger det egentligen om frisörerna som grupp? Är de bittra pga att yrkesvalet inte var så kul som de hoppas? Småkorkade?
    Vad säger det om gruppen som sitter och klagar på familjeliv? Är de bittra för att livet inte blev som de ville? för att de konstant misstänker att deras män är otrogna? missnöjda med sina kroppar? Småkorkade?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-04 17:03:57 följande:
    Haha! Men i vilket universum ser folk upp till frisörer? Ens förr i tiden?
    Det är alltid lika märkligt när människor som är beroende av kunder beter sig otrevligt och klumpigt. Det är ju så himla lätt att gå till någon annan.
    80-talet! Frisörerna = hippaste folket i stan! Högsta betygen på intagningen. Nedlåtande attityd. 
  • Anonym
    KiaL skrev 2012-10-04 16:59:15 följande:

Varför skulle det va dumt?

Det vi ser som fint hår kanske är ett riktigt slitet hår för de som kan. 
    Vad spelar det för roll vad frisören/andra tycker så länge kunden är nöjd med sitt hår?
  • Anonym
    Anonym (irriterad) skrev 2012-10-04 12:54:23 följande:
    OK, men om en kund kommer in och vill klippa topparna och inget mer, är det verkligen nödvändigt att dra hela ramsan om hur dåligt hennes hår är? Kan man inte bara klippa topparna och låta det vara bra så?
  • Anonym

Haha allvarligt! Frisörerna får inte klaga på er, men här bakom skärmen får ni vräka ur er vad som helst. Men gött att vara nöjd med att ha slitet hår!

• Anonym
    MeAngeleyes skrev 2012-10-04 17:17:13 följande:
    Jag är frisör och jag kan ju svara på varför jag frågar såna frågor och det är för att informera kunden om hur mkt som jag tycker bör tas bort kontra hur mkt kunden vill ta bort. Hur längesen det var är relevant för att se hur slitet det blivit på den tiden och om det r ovanligt mkt och kunden kanske behöver extra skydd lr vård!
    Vi frågar för att kunna rekommendera produkter och för att få veta vad ni gör med håret för att kunna rekommendera en lämplig frisyr till kundens förutsättningar!

Och till er som tycker timmpenningen är hög, jämför med andra hantverkare såsom rörmokare, snickare o dyl!
    Frisörlönen är skit rent ut sagt!!!
    För oss som inte vill ha råd om produkter då?
  • Anonym

Jag måste ha väldigt fint hår för jag har aldrig fått kritik hos frisörerna jag gått till.

• Anonym
    Hypnotica skrev 2012-10-04 19:13:20 följande:
    Är det bara jag som i huvudsak går till frisören för att få håret tvättat? :D
    Nej, de använder ju schampo
  • Anonym

Jag är också förbannat trött på frisörskor som kommer med otaktiska kommentarer och råd jag inte har bett om. Jag är där för att klippa mig, inte för att få höra att mitt hår är si eller så. Det lustiga är att de sällan säger samma saker. Nu för tiden brukar jag säga redan innan jag sätter mig i stolen att jag är där för att få en klippning och inte en massa råd eller åsikter. Fungerar bra. Och det där med att ni frisörer bara är ärliga... Skit på er! Jag jobbar i butik och får in massor med olika typer av kunder varje dag. Inte skulle jag säga precis vad som helst bara för att det är sanningen. - Nej du, tyvärr så är du för fet för att kläderna ska sitta bra på dig men spring in på Lindex och köp en ordentlig gördel så kanske kanske du kan klämma i dig i ett par byxor som nog ändå kommer att vara för små för dig. Det är ofta sanningen, men man varken ska eller bör leverera den alla gånger. Det går att komma runt den biten utan att behöva slänga ur sig det ingen ändå vill höra.

Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?