Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?
Jo men det där känner jag igen ts. Men det var när jag vandrade till olika frisörer. Nu har jag haft en stadigvarande i flera år.
De skulle alltid pracka på en just DERAS schampo också, trots att jag redan är en van frisör-schampo-användare, men vet precis vad jag vill ha.
Det där med att de tar sig friheten att klaga på ens hår beror många gånger på att de ska förmå en att gå oftare -till just dem. Sen tror jag att många är rädda för att deras klippning, inte ska hålla måttet,
men om de har tryckt ner en lite med hur statusen är på ens hår,
så har de vägen friare liksom.
Men det handlar också om att JAG som kund, vet vad jag vill, när jag går in i en frisörsalong.
Mitt hår får de inte skära. Jag hatar det. Och jag har gått till en och samma frisör i evighet, så de inser nog att jag vet vad jag vill (om jag nu varvar och går till en annan).
Jag är en BESTÄMD kund!
*Mitt hår fönar man inte efteråt. Det hatar jag.
*JAG tvättar mitt hår innan. Det ska inte de göra.
*Mitt hår skäres inte. Det blir jättefint av att klippas hela vägen. Det blir ett jättefint fall. Och min stadigvarande frissa diggar inte heller det där med att skära hårstråna. Det passar sig inte riktigt på mitt hår som inte är så tjockt, heller. En ny frisör kan först "försöka", men det går inte med mig. Och då börjar hon hålla med istället, och säger: "Nä, det passar inte riktigt att skära om man har lite tunnare hår"
*Jag vet hur jag vill ha det uppklippt också. I och med detta märker jag vad en frisör går för, om hon fixar mina instruktioner. Vissa klarar helt enkelt inte av det. Då märker man vad de går för. Sen kan jag gärna variera frisyr, men om man har "en frisyr" som man vet, så kan det vara eldprovet på om de fixar det hela.
*En frisör som jag var hos emellan jag hittat min stadigvarande, häver ur sig att "mitt hår blir så äckligt" av frisörschampot Bio + som jag ibland använder. Den frissan går jag inte till igen. (även om hon var bra på själva klippningen)
*Min stadigvarande frisör gnäller aldrig på något med "vad jag håller på med" mitt hår -som ett tag då jag körde No Poo-metoden. Hon var bara intresserad. Det FINNS INGA i No Poo-.trådarna som har hittat bra frisörer. De vågar inte gå till frissan då de håller på med sina No Poo-kurer
*Det sista, som är väldigt avgörande att en "ny frisör" inte kan köra med mig, är att JAG HAR en stadigvarande frisör. Då vågar de inte köra med en, för då har man den frisören att luta sig mot. Då fattar de, att man vet vad man vill.
Så det är nog ändå mitt hetaste tips. Hitta en mer stadigvarande frisör, om du kan ts.